Dotazník výkonové motivace: Porovnání verzí
(Specifické kognitivní funkce, uveďte jaká: ..... - pokud to není vyplněno, tak bych to "uveďte jaká" smazal.) |
|||
(Není zobrazena jedna mezilehlá verze od stejného uživatele.) | |||
Řádek 200: | Řádek 200: | ||
|- | |- | ||
| style="text-align: left; vertical-align: top;" | Zdroje: || colspan="2" | | | style="text-align: left; vertical-align: top;" | Zdroje: || colspan="2" | | ||
− | # ''Dotazník výkonové motivace.'' ( | + | # ''Dotazník výkonové motivace.'' (nedatováno). Psychodiagnostika. Získáno z: http://www.psychodiagnostika-sro.cz/cz/Katalog_popis.asp?kod=585&ZozArg=1&Kateg=2 |
# Mitterová. K. (2016). ''Dotazník motivace výkonu. Recenze metody.'' Získáno z: https://testforum.cz/article/view/TF2016-7-107/10538 | # Mitterová. K. (2016). ''Dotazník motivace výkonu. Recenze metody.'' Získáno z: https://testforum.cz/article/view/TF2016-7-107/10538 | ||
− | # Pardel, T., Maršálová, L., & Hrabovská, A. (1991). Dotazník motivace výkonu. Bratislava: Psychodiagnostika. | + | # Pardel, T., Maršálová, L., & Hrabovská, A. (1991). ''Dotazník motivace výkonu.'' Bratislava: Psychodiagnostika. |
|} | |} | ||
[[Kategorie:Metody]][[Kategorie:Osobnostní dotazníky]] | [[Kategorie:Metody]][[Kategorie:Osobnostní dotazníky]] |
Aktuální verze z 23. 6. 2022, 09:00
Název metody (lokální): | Dotazník výkonové motivace |
Zkratka metody (lokální): | D-M-V |
Autoři adaptace lokalizace: | T. Pardel, L. Maršálová, A. Hrabovská |
Lokální vydavatel/distributor metody: | Psychodiagnostika Brno, s. r. o. |
Rok vydání aktuální verze metody: | 1992 |
Původní název metody (jde-li o lokalizaci): | Prestatie Motivatie Test |
Původní zkratka metody (jde-li o lokalizaci): | PMT |
Původní autoři metody: | H. J. M. Hermans |
Rok vydání původní metody: | 1976 |
Oborová klasifikace: | X | Psychologie práce | ||
X | Psychologie organizace | |||
O | Dopravní psychologie | |||
O | Forenzní psychologie | |||
X | Poradenství pro volbu povolání | |||
X | Poradenství pro profesní vzdělávání | |||
X | Koučink a osobnostní rozvoj | |||
Zaměření metody: | Modifikace testu motivu výkonu (PMT) od Hermanse. Jedná se o dotazník, který měří 3 subškály, jimiž jsou výkonová motivace, anxieta podporující výkon a anxieta brzdící výkon. Tato metoda byla vyvinuta z důvodu nedostatku metod zaměřených na problémy v dosahování výsledků ve škole a v práci v tehdejším Československu. | |||
Psychologická doména: | O | GMA | ||
O | Struktura inteligence | |||
O | Specifické kognitivní funkce, uveďte jaká: ..... | |||
X | Osobnost – rys | |||
O | Osobnost – typ | |||
O | Osobnost – stav | |||
O | Osobnost – dynamika | |||
X | Hodnoty a motivace | |||
O | Zájmy | |||
O | Situační modely chování | |||
O | Postoje | |||
O | Skupinové procesy | |||
O | Agregované skupinové jevy | |||
O | Manuální zručnost | |||
Popis metody: |
3 subškály: výkonová motivace (výkonové chování, aspirační úroveň, vytrvalost v práci, časová orientace do budoucna), anxieta podporující výkon, anxieta brzdící výkon. Celkem 52 položek hodnocených na šestibodové škále Likertova typu. Výkonová motivace (24 položek), anxieta podporující výkon (10 položek), anxieta brzdící výkon (17 položek). Šestibodová škála: Vůbec pro mne neplatí – málokdy pro mne platí – někdy pro mne platí – často pro mne platí – převážně pro mne platí – zcela pro mne platí. V dotazníku se nachází první otázka, která je „zkušební“, neskóruje se. | |||
Forma administrace: | X | Tužka-papír | ||
O | Manuální manipulace | |||
O | Na lokální PC stanici | |||
O | On-line | |||
Způsob administrace: | X | Individuální | ||
X | Skupinová | |||
Délka administrace: | Administrace: 25 minut. | |||
Vyhodnocení: cca 10 minut. | ||||
Interpretace: cca 15 minut. | ||||
Příprava výstupní zprávy / zpětné vazby: Informace není dostupná. | ||||
Normy: |
Normy jsou rozděleny podle rodu a stupně vzdělání. Jeden soubor středoškoláků (N = 528). Dva soubory vysokoškoláků (N = 150 a N = 537). Průměrný věk středoškolských studentů je 17,57 let a vysokoškolských studentů 19,91 let. Mužů a žen je přibližně vyrovnaný počet. | |||
Doporučené standardní skóry: |
Steny, T-skóry. | |||
Kvalifikační požadavky na použití metody (A, B, C dle www.testcentrum.cz): |
O | Kdokoliv | ||
O | Kdokoliv po zaškolení, odkaz na kurz: ...... | |||
X | A | |||
O | B | |||
O | C | |||
Forma výstupní zprávy: | X | Metoda bez výstupní zprávy a bez struktury |
O | Uživatel připravuje dle definované struktury | |
O | Výstupní zpráva s možností editace uživatelem | |
O | Výstupní zpráva bez možnosti editace uživatelem | |
Výstupní zpráva je k dispozici spolu s metodou: | O | Ano |
X | Ne | |
Formát výstupní zprávy: | O | Text |
O | Grafika | |
O | Text a grafika | |
Rozsah výstupní zprávy: | O | Velmi stručný |
O | Základní textové interpretace | |
O | Podrobné textové interpretace | |
Příjemce zprávy: | O | Pouze uživatel metody či jiný kvalifikovaný specialista |
O | Klient | |
O | Třetí strana bez kvalifikace | |
O | Všechny zainteresované strany | |
Forma dodání metody: |
Metoda je dodávána ve fyzické formě: 1 příručka, 100× testový sešit, 1 šablona. | |
Náklady na metodu: | X | Jednorázové při nákupu metody |
X | Opakované při nákupu fyzického materiálu | |
O | Opakované při nákupu on-line administrací včetně vyhodnocení | |
O | Opakované při nákupu on-line vyhodnocení | |
Validita: |
Konstruktová validita se zjišťovala pouze u škál výkonová motivace a anxieta brzdící výkon. Ověření proběhlo na vzorku 150 vysokoškolských studentů. Výkonová motivace se měřila pomocí dotazníku výkonové motivace (LM) od Ehlerse a Merze z roku 1996, který si autoři sami přeložili z německého jazyka. Zjištěná hodnota byla r = 0,71 při p < 0,01. Anxieta brzdící výkon se měřila pomocí dotazníku anxiozity (STAI) od Spielbergera. Zjištěná hodnota byla r = 0,61 při p < 0,01. Manuál se dále odkazuje na blíže neurčené hodnoty kriteriální validity (0,32 a 0,57) u původní verze metody. | |
Reliabilita: |
Reliabilita vnitřní konzistence byla zjišťována na 371 vysokoškolských a 238 středoškolských studentech, kteří byli zvoleni metodou náhodného výběru. Vnitřní konzistence se pohybovala od r = 0,81 do r = 0,87 (Hoyt). Test-retestová reliabilita se ověřovala na 64 vysokoškolských a 95 středoškolských studentech. Rozmezí ve vyplňování testu bylo 4 týdny. Reliabilita se pohybovala od r = 0,77 do r = 0,86. | |
Zvláštní požadavky pro použití metody: |
Nejsou. | |
Zdroje: |
|