Dotazník komunikačního stylu - asertivity: Porovnání verzí
(Není zobrazeno 6 mezilehlých verzí od 2 dalších uživatelů.) | |||
Řádek 1: | Řádek 1: | ||
− | {{DISPLAYTITLE: Dotazník komunikačního stylu | + | {{DISPLAYTITLE: Dotazník komunikačního stylu – asertivity}} |
{| | {| | ||
|+ style="text-align: left;" | '''Základní informace''' | |+ style="text-align: left;" | '''Základní informace''' | ||
|- | |- | ||
− | | Název metody (lokální):|| Dotazník komunikačního stylu | + | | Název metody (lokální):|| Dotazník komunikačního stylu – asertivity |
|- | |- | ||
− | | Zkratka metody (lokální): || | + | | Zkratka metody (lokální): || – |
|- | |- | ||
| Autoři adaptace lokalizace: || Jaroslav Pustina | | Autoři adaptace lokalizace: || Jaroslav Pustina | ||
|- | |- | ||
− | | Lokální vydavatel/ distributor metody: || | + | | Lokální vydavatel/distributor metody: || TCC online, s. r. o. |
|- | |- | ||
| Rok vydání aktuální verze metody: || 2015 | | Rok vydání aktuální verze metody: || 2015 | ||
|- | |- | ||
− | | Původní název metody (<small>jde-li o lokalizaci</small>): || Dotazník komunikačního stylu | + | | Původní název metody (<small>jde-li o lokalizaci</small>): || Dotazník komunikačního stylu – asertivity |
|- | |- | ||
− | | Původní zkratka metody (<small>jde-li o lokalizaci</small>): || | + | | Původní zkratka metody (<small>jde-li o lokalizaci</small>): || – |
|- | |- | ||
− | | | + | | Autoři původní metody: || Jaroslav Pustina et al. |
|- | |- | ||
| Rok vydání původní metody: || 2015 | | Rok vydání původní metody: || 2015 | ||
Řádek 41: | Řádek 41: | ||
| || || | | || || | ||
|- | |- | ||
− | | style="text-align: left; vertical-align: top;" | Zaměření metody: || colspan="2" | Osobnostní dotazník sledující využití asertivity při řešení standardních i náročných komunikačních situací. Jedná se o jednoduchou metodu sloužící k náboru zaměstnanců, | + | | style="text-align: left; vertical-align: top;" | Zaměření metody: || colspan="2" | Osobnostní dotazník sledující využití asertivity při řešení standardních i náročných komunikačních situací. Jedná se o jednoduchou metodu sloužící k náboru zaměstnanců, rozvoji zaměstnanců či identifikaci talentů. Vhodný je zejména pro oblasti obchodu, zákaznické podpory, manažerů a specialistů působících v týmech. |
|- | |- | ||
| colspan="3" | <hr> | | colspan="3" | <hr> | ||
Řádek 51: | Řádek 51: | ||
| || O || Specifické kognitivní funkce, uveďte jaká: ..... | | || O || Specifické kognitivní funkce, uveďte jaká: ..... | ||
|- | |- | ||
− | | || X || Osobnost | + | | || X || Osobnost – rys |
|- | |- | ||
− | | || O || Osobnost | + | | || O || Osobnost – typ |
|- | |- | ||
− | | || O || Osobnost | + | | || O || Osobnost – stav |
|- | |- | ||
− | | || O || Osobnost | + | | || O || Osobnost – dynamika |
|- | |- | ||
| || O || Hodnoty a motivace | | || O || Hodnoty a motivace | ||
Řádek 76: | Řádek 76: | ||
|- | |- | ||
| style="text-align: left; vertical-align: top;" | Popis metody: || colspan="2" | | | style="text-align: left; vertical-align: top;" | Popis metody: || colspan="2" | | ||
− | Dotazník se zaměřuje na čtyři základní oblasti komunikace a chování: přiměřené sebeprosazování, schopnost stát si za svým názorem, schopnost práce se zpětnou vazbou a schopnost rozvíjet společenské vztahy. Čtyři základní oblasti dotazníku jsou děleny do dvanácti škál, každá škála se zaměřuje jak na chování se známými lidmi, tak na chování v neznámé společnosti. Dotazník má celkem 94 položek hodnocených na čtyřbodové škále vyjadřující pravděpodobnost chování popsaného v položce. Součástí je kontrolní škála | + | Dotazník se zaměřuje na čtyři základní oblasti komunikace a chování: přiměřené sebeprosazování, schopnost stát si za svým názorem, schopnost práce se zpětnou vazbou a schopnost rozvíjet společenské vztahy. Čtyři základní oblasti dotazníku jsou děleny do dvanácti škál, každá škála se zaměřuje jak na chování se známými lidmi, tak na chování v neznámé společnosti. Dotazník má celkem 94 položek hodnocených na čtyřbodové škále vyjadřující pravděpodobnost chování popsaného v položce. Součástí je kontrolní škála – 10 položek jako „lži-skór“. Dalších 12 položek mapuje tendence k agresivitě a prosazování se na úkor druhých. Dotazník byl přeložen do slovenštiny a angličtiny, normy jsou pouze české. |
|- | |- | ||
| colspan="3" | <hr> || || | | colspan="3" | <hr> || || | ||
|- | |- | ||
− | | Forma administrace: || O || Tužka - papír | + | | Forma administrace: || O || Tužka-papír |
|- | |- | ||
| || O || Manuální manipulace | | || O || Manuální manipulace | ||
|- | |- | ||
− | | || O || Na lokální stanici | + | | || O || Na lokální PC stanici |
|- | |- | ||
| || X || On-line | | || X || On-line | ||
Řádek 94: | Řádek 94: | ||
| || X || Skupinová | | || X || Skupinová | ||
|- | |- | ||
− | | Délka administrace: || colspan="2" | Administrace: | + | | Délka administrace: || colspan="2" | Administrace: 15–20 minut. |
|- | |- | ||
− | | || colspan="2" | Vyhodnocení: probíhá automaticky, bezprostředně | + | | || colspan="2" | Vyhodnocení: probíhá automaticky, bezprostředně po ukončení administrace. |
|- | |- | ||
− | | || colspan="2" | Interpretace: probíhá automaticky, bezprostředně | + | | || colspan="2" | Interpretace: probíhá automaticky, bezprostředně po ukončení administrace. |
|- | |- | ||
− | | || colspan="2" | Příprava výstupní zprávy / zpětné vazby: probíhá automaticky, bezprostředně | + | | || colspan="2" | Příprava výstupní zprávy / zpětné vazby: probíhá automaticky, bezprostředně po ukončení administrace. |
|- | |- | ||
| colspan="3" | <hr> || || | | colspan="3" | <hr> || || | ||
|- | |- | ||
| style="text-align: left; vertical-align: top;" | Normy: || colspan="2" | | | style="text-align: left; vertical-align: top;" | Normy: || colspan="2" | | ||
− | Aktuálně používané normy a psychometrické charakteristiky jsou spočítané na souboru 1277 dospělých jedinců. | + | Aktuálně používané normy a psychometrické charakteristiky jsou spočítané na souboru 1277 dospělých jedinců. Data byla získána pomocí elektronické formy administrace, popřípadě formou tužka-papír. Vzorek je rozdělen na základě pohlaví, věku, vzdělání, pozice a úrovně kontaktu s klienty. Někteří respondenti údaje nevyplnili (16–20 % respondentů). |
− | Vzorek se skládá z 578 žen (45 %) a 492 mužů (39 %). Rozdělení dle věku je na tři skupiny: do 29 let (27 %), 30–44 let (42 %), nad 45 let (15 %). 2 % respondentů | + | Vzorek se skládá z 578 žen (45 %) a 492 mužů (39 %). Rozdělení dle věku je na tři skupiny: do 29 let (27 %), 30–44 let (42 %), nad 45 let (15 %). 2 % respondentů mají základní vzdělání, 19 % střední odborné, 18 % středoškolské, 41 % vysokoškolské a 3 % postgraduální. Co se týká pozice, 24 % respondentů má podřízené, 58 % podřízené nemá. 51 % respondentů je v kontaktu s klienty, 29 % respondentů v přímém kontaktu s klienty není. |
|- | |- | ||
| style="text-align: left; vertical-align: top;"| Doporučené standardní skóry: || colspan="2" | | | style="text-align: left; vertical-align: top;"| Doporučené standardní skóry: || colspan="2" | | ||
Výsledky jsou prezentovány ve formě percentilů, tedy ve formě srovnání s referenční skupinou (populačním průměrem). | Výsledky jsou prezentovány ve formě percentilů, tedy ve formě srovnání s referenční skupinou (populačním průměrem). | ||
|- | |- | ||
− | | width="20%" rowspan="5" style="text-align: left; vertical-align: top;" | Kvalifikační požadavky na použití metody <small>(A, B, C dle www.testcentrum.cz):</small> || width="5%" | X || Kdokoliv | + | | width="20%" rowspan="5" style="text-align: left; vertical-align: top;" | Kvalifikační požadavky na použití metody <br/><small>(A, B, C dle www.testcentrum.cz):</small> || width="5%" | X || Kdokoliv |
|- | |- | ||
| O || Kdokoliv po zaškolení, odkaz na kurz: ...... | | O || Kdokoliv po zaškolení, odkaz na kurz: ...... | ||
Řádek 183: | Řádek 183: | ||
|- | |- | ||
| style="text-align: left; vertical-align: top;" | Validita:|| colspan="2" | | | style="text-align: left; vertical-align: top;" | Validita:|| colspan="2" | | ||
− | S ohledem na prediktivní validitu byla metoda posuzována vůči hodnocení kompetencí v rámci | + | S ohledem na prediktivní validitu byla metoda posuzována vůči hodnocení kompetencí v rámci development centra, které absolvovalo 72 zaměstnanců nadnárodní společnosti. V rámci toho bylo hodnoceno 9 důležitých manažerských dovedností. Nejsilnější korelace byla zjištěna u škály „Umím přirozeně pochválit – cizí“ této metody a kompetence „Prezentace“ z development centra s korelací r = 0,38. Korelace byla zjištěna také mezi škálou „Dokážu pracovat se zpětnou vazbou – cizí“ této metody a kompetencí „Spolupráce“, kdy r = 0,33 na hladině významnosti p = 0,05. |
− | Byla ověřena konvergentní validita vůči Dotazníku zvládání zátěže. Soubor tvořilo 519 lidí z pracující populace (převážně sektor bankovnictví a pojišťovnictví). Dle informací z manuálu je většina naměřených korelací poměrně slabá. Nejsilnější korelace byla zjištěna v případě celkové asertivity vůči veřejnosti u této metody a škály „Sebekontrola“ z Dotazníku zvládání zátěže | + | |
− | Dále byla provedena konvergentní validační studie této metody a Multifaktorového osobnostního profilu. Studie byla provedena na 712 lidech (opět převážně sektor bankovnictví a pojišťovnictví). Korelace jsou zde slabší než u předchozí metody, avšak dle autora manuálu jsou korelace významné a konzistentní. Nejsilnější korelace je zaznamenána u škály „Umím požádat druhé o laskavost – agrese“ této metody a škály „Spolupráce – průbojnost“ z Multifaktorového osobnostního profilu | + | Byla ověřena konvergentní validita vůči Dotazníku zvládání zátěže. Soubor tvořilo 519 lidí z pracující populace (převážně sektor bankovnictví a pojišťovnictví). Dle informací z manuálu je většina naměřených korelací poměrně slabá. Nejsilnější korelace byla zjištěna v případě celkové asertivity vůči veřejnosti u této metody a škály „Sebekontrola“ z Dotazníku zvládání zátěže, a to na úrovni r = 0,347 (na hladině významnosti 0,01). |
− | Také byla ověřena diskriminační validita této metody a Press testu. Jedná se o výkonový test, který by s touto metodou neměl korelovat. Vzorek studie tvořilo 202 lidí (piloti, zaměstnanci distribuční firmy, sektor pojišťovnictví, vysoké školy). Autor manuálu uvádí, že se několika poměrně nízkými korelacemi potvrdil předpoklad, že škály těchto dvou metod spolu nesouvisí. Výsledky jsou ale nekonzistentní (pravděpodobně z důvodu chyby prvního řádu – falešné pozitivity). | + | Dále byla provedena konvergentní validační studie této metody a Multifaktorového osobnostního profilu. Studie byla provedena na 712 lidech (opět převážně sektor bankovnictví a pojišťovnictví). Korelace jsou zde slabší než u předchozí metody, avšak dle autora manuálu jsou korelace významné a konzistentní. Nejsilnější korelace je zaznamenána u škály „Umím požádat druhé o laskavost – agrese“ této metody a škály „Spolupráce – průbojnost“ z Multifaktorového osobnostního profilu, a to na úrovni r = 0,317 (na hladině 0,01). |
+ | |||
+ | Také byla ověřena diskriminační validita této metody a Press testu. Jedná se o výkonový test, který by s touto metodou neměl korelovat. Vzorek studie tvořilo 202 lidí (piloti, zaměstnanci distribuční firmy, sektor pojišťovnictví, vysoké školy). Autor manuálu uvádí, že se několika poměrně nízkými korelacemi potvrdil předpoklad, že škály těchto dvou metod spolu nesouvisí. Výsledky jsou ale nekonzistentní (pravděpodobně z důvodu chyby prvního řádu – falešné pozitivity). Lze zde totiž pozorovat například pozitivní korelaci správných odpovědí v Press testu se škálou „Umím požádat druhé o laskavost – rodina“, kdy r = 0,204. Správné odpovědi Press testu také negativně korelují s rozvíjením společenských vztahů – se zaměřením na rodinu a veřejnost (r = -0,2). | ||
Validita je nejsilnější u pracující populace ve věku 20–55 let, u jiné populace je potřeba počítat s možnou nižší validitou. | Validita je nejsilnější u pracující populace ve věku 20–55 let, u jiné populace je potřeba počítat s možnou nižší validitou. | ||
|- | |- | ||
Řádek 192: | Řádek 194: | ||
|- | |- | ||
| style="text-align: left; vertical-align: top;" | Reliabilita:|| colspan="2" | | | style="text-align: left; vertical-align: top;" | Reliabilita:|| colspan="2" | | ||
− | Celkový soubor tvořilo 1277 respondentů, více informací v oblasti | + | Celkový soubor tvořilo 1277 respondentů, více informací v oblasti „normy“. Manuál ''Dotazníku komunikačního stylu – asertivity'' uvádí reliabilitu v podobě vnitřní konzistence. Hodnota Cronbachovy alfy pro celou metodu je 0,91. Hodnoty reliability u jednotlivých dimenzí se drží v rozmezí 0,70–0,83. Konkrétně jsou v hodnotách 0,70 („Stojím si za svým“), 0,72 („Dokážu pracovat se zpětnou vazbou“) a 0,83 („Umím se prosadit“ a „Rozvíjím společenské vztahy“). Průměr z hodnot jednotlivých dimenzí činí 0,77. Údaje o studii týkající se test-retest reliability nejsou uvedeny. |
|- | |- | ||
| || || | | || || | ||
|- | |- | ||
| style="text-align: left; vertical-align: top;" | Zvláštní požadavky pro použití metody:|| colspan="2" | | | style="text-align: left; vertical-align: top;" | Zvláštní požadavky pro použití metody:|| colspan="2" | | ||
− | Nejsou zvláštní požadavky. Předpokladem pro vyplnění je základní jazyková a | + | Nejsou zvláštní požadavky. Předpokladem pro vyplnění je základní jazyková a počítačová gramotnost. |
|- | |- | ||
| colspan="3" | <hr> | | colspan="3" | <hr> | ||
|- | |- | ||
| style="text-align: left; vertical-align: top;" | Zdroje: || colspan="2" | | | style="text-align: left; vertical-align: top;" | Zdroje: || colspan="2" | | ||
− | # T&CC online. ( | + | # T&CC online. (nedatováno). ''Dotazník komunikačního stylu – asertivity.'' Získáno z: https://www.tcconline.cz/online-dotazniky-asertivita-komunikacni-styl/ |
|} | |} | ||
[[Kategorie:Metody]][[Kategorie:Osobnostní dotazníky]] | [[Kategorie:Metody]][[Kategorie:Osobnostní dotazníky]] |
Aktuální verze z 23. 6. 2022, 10:51
Název metody (lokální): | Dotazník komunikačního stylu – asertivity |
Zkratka metody (lokální): | – |
Autoři adaptace lokalizace: | Jaroslav Pustina |
Lokální vydavatel/distributor metody: | TCC online, s. r. o. |
Rok vydání aktuální verze metody: | 2015 |
Původní název metody (jde-li o lokalizaci): | Dotazník komunikačního stylu – asertivity |
Původní zkratka metody (jde-li o lokalizaci): | – |
Autoři původní metody: | Jaroslav Pustina et al. |
Rok vydání původní metody: | 2015 |
Oborová klasifikace: | X | Psychologie práce | ||
X | Psychologie organizace | |||
O | Dopravní psychologie | |||
O | Forenzní psychologie | |||
X | Poradenství pro volbu povolání | |||
X | Poradenství pro profesní vzdělávání | |||
X | Koučink a osobnostní rozvoj | |||
Zaměření metody: | Osobnostní dotazník sledující využití asertivity při řešení standardních i náročných komunikačních situací. Jedná se o jednoduchou metodu sloužící k náboru zaměstnanců, rozvoji zaměstnanců či identifikaci talentů. Vhodný je zejména pro oblasti obchodu, zákaznické podpory, manažerů a specialistů působících v týmech. | |||
Psychologická doména: | O | GMA | ||
O | Struktura inteligence | |||
O | Specifické kognitivní funkce, uveďte jaká: ..... | |||
X | Osobnost – rys | |||
O | Osobnost – typ | |||
O | Osobnost – stav | |||
O | Osobnost – dynamika | |||
O | Hodnoty a motivace | |||
O | Zájmy | |||
O | Situační modely chování | |||
O | Postoje | |||
O | Skupinové procesy | |||
O | Agregované skupinové jevy | |||
O | Manuální zručnost | |||
Popis metody: |
Dotazník se zaměřuje na čtyři základní oblasti komunikace a chování: přiměřené sebeprosazování, schopnost stát si za svým názorem, schopnost práce se zpětnou vazbou a schopnost rozvíjet společenské vztahy. Čtyři základní oblasti dotazníku jsou děleny do dvanácti škál, každá škála se zaměřuje jak na chování se známými lidmi, tak na chování v neznámé společnosti. Dotazník má celkem 94 položek hodnocených na čtyřbodové škále vyjadřující pravděpodobnost chování popsaného v položce. Součástí je kontrolní škála – 10 položek jako „lži-skór“. Dalších 12 položek mapuje tendence k agresivitě a prosazování se na úkor druhých. Dotazník byl přeložen do slovenštiny a angličtiny, normy jsou pouze české. | |||
Forma administrace: | O | Tužka-papír | ||
O | Manuální manipulace | |||
O | Na lokální PC stanici | |||
X | On-line | |||
Způsob administrace: | X | Individuální | ||
X | Skupinová | |||
Délka administrace: | Administrace: 15–20 minut. | |||
Vyhodnocení: probíhá automaticky, bezprostředně po ukončení administrace. | ||||
Interpretace: probíhá automaticky, bezprostředně po ukončení administrace. | ||||
Příprava výstupní zprávy / zpětné vazby: probíhá automaticky, bezprostředně po ukončení administrace. | ||||
Normy: |
Aktuálně používané normy a psychometrické charakteristiky jsou spočítané na souboru 1277 dospělých jedinců. Data byla získána pomocí elektronické formy administrace, popřípadě formou tužka-papír. Vzorek je rozdělen na základě pohlaví, věku, vzdělání, pozice a úrovně kontaktu s klienty. Někteří respondenti údaje nevyplnili (16–20 % respondentů). Vzorek se skládá z 578 žen (45 %) a 492 mužů (39 %). Rozdělení dle věku je na tři skupiny: do 29 let (27 %), 30–44 let (42 %), nad 45 let (15 %). 2 % respondentů mají základní vzdělání, 19 % střední odborné, 18 % středoškolské, 41 % vysokoškolské a 3 % postgraduální. Co se týká pozice, 24 % respondentů má podřízené, 58 % podřízené nemá. 51 % respondentů je v kontaktu s klienty, 29 % respondentů v přímém kontaktu s klienty není. | |||
Doporučené standardní skóry: |
Výsledky jsou prezentovány ve formě percentilů, tedy ve formě srovnání s referenční skupinou (populačním průměrem). | |||
Kvalifikační požadavky na použití metody (A, B, C dle www.testcentrum.cz): |
X | Kdokoliv | ||
O | Kdokoliv po zaškolení, odkaz na kurz: ...... | |||
O | A | |||
O | B | |||
O | C | |||
Forma výstupní zprávy: | O | Metoda bez výstupní zprávy a bez struktury |
O | Uživatel připravuje dle definované struktury | |
O | Výstupní zpráva s možností editace uživatelem | |
X | Výstupní zpráva bez možnosti editace uživatelem | |
Výstupní zpráva je k dispozici spolu s metodou: | X | Ano |
O | Ne | |
Formát výstupní zprávy: | O | Text |
O | Grafika | |
X | Text a grafika | |
Rozsah výstupní zprávy: | O | Velmi stručný |
O | Základní textové interpretace | |
X | Podrobné textové interpretace | |
Příjemce zprávy: | O | Pouze uživatel metody či jiný kvalifikovaný specialista |
X | Klient | |
X | Třetí strana bez kvalifikace | |
O | Všechny zainteresované strany | |
Forma dodání metody: |
Administrace i vyhodnocení dotazníku probíhá on-line. Respondentovi je poslán odkaz s přístupem k inventáři, který ho provede celým procesem. Tento proces zajišťuje pro všechny probandy stejné podmínky. Manuál pro uživatele i administrátory je k dispozici on-line. | |
Náklady na metodu: | O | Jednorázové při nákupu metody |
O | Opakované při nákupu fyzického materiálu | |
X | Opakované při nákupu on-line administrací včetně vyhodnocení | |
O | Opakované při nákupu on-line vyhodnocení | |
Validita: |
S ohledem na prediktivní validitu byla metoda posuzována vůči hodnocení kompetencí v rámci development centra, které absolvovalo 72 zaměstnanců nadnárodní společnosti. V rámci toho bylo hodnoceno 9 důležitých manažerských dovedností. Nejsilnější korelace byla zjištěna u škály „Umím přirozeně pochválit – cizí“ této metody a kompetence „Prezentace“ z development centra s korelací r = 0,38. Korelace byla zjištěna také mezi škálou „Dokážu pracovat se zpětnou vazbou – cizí“ této metody a kompetencí „Spolupráce“, kdy r = 0,33 na hladině významnosti p = 0,05. Byla ověřena konvergentní validita vůči Dotazníku zvládání zátěže. Soubor tvořilo 519 lidí z pracující populace (převážně sektor bankovnictví a pojišťovnictví). Dle informací z manuálu je většina naměřených korelací poměrně slabá. Nejsilnější korelace byla zjištěna v případě celkové asertivity vůči veřejnosti u této metody a škály „Sebekontrola“ z Dotazníku zvládání zátěže, a to na úrovni r = 0,347 (na hladině významnosti 0,01). Dále byla provedena konvergentní validační studie této metody a Multifaktorového osobnostního profilu. Studie byla provedena na 712 lidech (opět převážně sektor bankovnictví a pojišťovnictví). Korelace jsou zde slabší než u předchozí metody, avšak dle autora manuálu jsou korelace významné a konzistentní. Nejsilnější korelace je zaznamenána u škály „Umím požádat druhé o laskavost – agrese“ této metody a škály „Spolupráce – průbojnost“ z Multifaktorového osobnostního profilu, a to na úrovni r = 0,317 (na hladině 0,01). Také byla ověřena diskriminační validita této metody a Press testu. Jedná se o výkonový test, který by s touto metodou neměl korelovat. Vzorek studie tvořilo 202 lidí (piloti, zaměstnanci distribuční firmy, sektor pojišťovnictví, vysoké školy). Autor manuálu uvádí, že se několika poměrně nízkými korelacemi potvrdil předpoklad, že škály těchto dvou metod spolu nesouvisí. Výsledky jsou ale nekonzistentní (pravděpodobně z důvodu chyby prvního řádu – falešné pozitivity). Lze zde totiž pozorovat například pozitivní korelaci správných odpovědí v Press testu se škálou „Umím požádat druhé o laskavost – rodina“, kdy r = 0,204. Správné odpovědi Press testu také negativně korelují s rozvíjením společenských vztahů – se zaměřením na rodinu a veřejnost (r = -0,2). Validita je nejsilnější u pracující populace ve věku 20–55 let, u jiné populace je potřeba počítat s možnou nižší validitou. | |
Reliabilita: |
Celkový soubor tvořilo 1277 respondentů, více informací v oblasti „normy“. Manuál Dotazníku komunikačního stylu – asertivity uvádí reliabilitu v podobě vnitřní konzistence. Hodnota Cronbachovy alfy pro celou metodu je 0,91. Hodnoty reliability u jednotlivých dimenzí se drží v rozmezí 0,70–0,83. Konkrétně jsou v hodnotách 0,70 („Stojím si za svým“), 0,72 („Dokážu pracovat se zpětnou vazbou“) a 0,83 („Umím se prosadit“ a „Rozvíjím společenské vztahy“). Průměr z hodnot jednotlivých dimenzí činí 0,77. Údaje o studii týkající se test-retest reliability nejsou uvedeny. | |
Zvláštní požadavky pro použití metody: |
Nejsou zvláštní požadavky. Předpokladem pro vyplnění je základní jazyková a počítačová gramotnost. | |
Zdroje: |
|