Dotazník motivace k výkonu: Porovnání verzí

Z Wiki Katedry psychologie FF UPOL
Skočit na navigaci Skočit na vyhledávání
(Založena nová stránka s textem „ {{DISPLAYTITLE: Dotazník motivace k výkonu}} {| |+ style="text-align: left;" | '''Základní informace''' |- | Název metody (lokální):|| Dotazník…“)
 
 
(Není zobrazeno 5 mezilehlých verzí od 3 dalších uživatelů.)
Řádek 10: Řádek 10:
 
| Autoři adaptace lokalizace: || Simona Hoskovcová
 
| Autoři adaptace lokalizace: || Simona Hoskovcová
 
|-  
 
|-  
| Lokální vydavatel/ distributor metody: || Hogrefe - Testcentrum
+
| Lokální vydavatel/distributor metody: || Hogrefe Testcentrum
 
|-  
 
|-  
 
| Rok vydání aktuální verze metody: || 2011
 
| Rok vydání aktuální verze metody: || 2011
Řádek 18: Řádek 18:
 
| Původní zkratka metody (<small>jde-li o lokalizaci</small>): || LMI
 
| Původní zkratka metody (<small>jde-li o lokalizaci</small>): || LMI
 
|-  
 
|-  
| Původní autoři metody: || Heinz Schuler, Michael Prochaska
+
| Autoři původní metody: || Heinz Schuler, Michael Prochaska
 
|-  
 
|-  
 
| Rok vydání původní metody: || 2001
 
| Rok vydání původní metody: || 2001
Řádek 35: Řádek 35:
 
| || X || Poradenství pro volbu povolání
 
| || X || Poradenství pro volbu povolání
 
|-  
 
|-  
| || || Poradenství pro profesní vzdělávání
+
| || O || Poradenství pro profesní vzdělávání
 
|-  
 
|-  
 
| || X || Koučink a osobnostní rozvoj
 
| || X || Koučink a osobnostní rozvoj
Řádek 41: Řádek 41:
 
| &nbsp; ||&nbsp; ||&nbsp;  
 
| &nbsp; ||&nbsp; ||&nbsp;  
 
|-  
 
|-  
| style="text-align: left; vertical-align: top;" | Zaměření metody: || colspan="2" | Metoda je osobnostním dotazníkem orientovaným na měření motivace k výkonu, a to zejména v pracovním prostředí, u respondentů od 16 let věku. Výsledkem LMI je celková hodnota motivace k výkonu, stejně jako hodnoty pro jednotlivé škály.
+
| style="text-align: left; vertical-align: top;" | Zaměření metody: || colspan="2" | Metoda je osobnostním dotazníkem orientovaným na měření motivace k výkonu, a to zejména v pracovním prostředí, u respondentů od 16 let věku. Výsledkem LMI je celková hodnota motivace k výkonu a také hodnoty pro jednotlivé škály.
 
|-  
 
|-  
 
| colspan="3" | <hr>  
 
| colspan="3" | <hr>  
Řádek 51: Řádek 51:
 
| || O || Specifické kognitivní funkce, uveďte jaká: .....
 
| || O || Specifické kognitivní funkce, uveďte jaká: .....
 
|-  
 
|-  
| || X || Osobnost - rys
+
| || X || Osobnost rys
 
|-  
 
|-  
| || O || Osobnost - typ
+
| || O || Osobnost typ
 
|-  
 
|-  
| || O || Osobnost - stav
+
| || O || Osobnost stav
 
|-  
 
|-  
| || O || Osobnost - dynamika
+
| || O || Osobnost dynamika
 
|-  
 
|-  
 
| || O || Hodnoty a motivace
 
| || O || Hodnoty a motivace
Řádek 76: Řádek 76:
 
|-  
 
|-  
 
| style="text-align: left; vertical-align: top;" | Popis metody: || colspan="2" |  
 
| style="text-align: left; vertical-align: top;" | Popis metody: || colspan="2" |  
Dotazník se skládá ze 170 položek v 17 škálách (10 položek na škálu), těmi jsou  jsou vytrvalost (výdrž a nasazení sil pro zvládnutí úkolů), dominance (tendence ovlivňovat druhé, vést je), angažovanost (ochota podat výkon, míra námahy), důvěra v úspěch (predikce výsledků chování vzhledem k možnosti zdaru), flexibilita (způsob vyrovnávání se s novými situacemi a úkoly), flow (tendence věnovat se problémům intenzivně, vyloučit rušivé podněty, s vysokým soustředěním), nebojácnost (předpoklad výsledku činnosti vzhledem k možnosti neúspěchu), internalita (výsledky činnosti jsou prožívány jako způsobené vlastní osobou, vnímání zodpovědnosti), kompenzační úsilí (konstruktivní zvládnutí strachu z neúspěchu, osobní úsilí, vynaložení sil), hrdost na výkon, ochota učit se, preference obtížnosti (volba úrovně nároků a rizik u úkolu), samostatnost (sklon k autonomnímu chování), sebekontrola (způsob organizace  provádění úkolů), orientace na status (úsilí o dosažení důležité role v sociálním prostředí), soutěživost (prožívání konkurence jako povzbuzení), cílevědomost.
+
Dotazník se skládá ze 170 položek v 17 škálách (10 položek na škálu), kterými jsou vytrvalost (výdrž a nasazení sil pro zvládnutí úkolů), dominance (tendence ovlivňovat druhé, vést je), angažovanost (ochota podat výkon, míra námahy), důvěra v úspěch (predikce výsledků chování vzhledem k možnosti zdaru), flexibilita (způsob vyrovnávání se s novými situacemi a úkoly), flow (tendence věnovat se problémům intenzivně, vyloučit rušivé podněty, s vysokým soustředěním), nebojácnost (předpoklad výsledku činnosti vzhledem k možnosti neúspěchu), internalita (výsledky činnosti jsou prožívány jako způsobené vlastní osobou, vnímání zodpovědnosti), kompenzační úsilí (konstruktivní zvládnutí strachu z neúspěchu, osobní úsilí, vynaložení sil), hrdost na výkon, ochota učit se, preference obtížnosti (volba úrovně nároků a rizik u úkolu), samostatnost (sklon k autonomnímu chování), sebekontrola (způsob organizace  provádění úkolů), orientace na status (úsilí o dosažení důležité role v sociálním prostředí), soutěživost (prožívání konkurence jako povzbuzení), cílevědomost.
 
|-  
 
|-  
 
| colspan="3" | <hr> || ||  
 
| colspan="3" | <hr> || ||  
 
|-  
 
|-  
| Forma administrace: || X || Tužka - papír
+
| Forma administrace: || X || Tužka-papír
 
|-  
 
|-  
 
| || O || Manuální manipulace
 
| || O || Manuální manipulace
 
|-  
 
|-  
| || O || Na lokální stanici PC
+
| || O || Na lokální PC stanici
 
|-  
 
|-  
 
| || X || On-line
 
| || X || On-line
Řádek 94: Řádek 94:
 
| || X || Skupinová
 
| || X || Skupinová
 
|-
 
|-
| Délka administrace: ||  colspan="2" | Administrace: 30-40 minut.
+
| Délka administrace: ||  colspan="2" | Administrace: 30–40 minut.
 
|-  
 
|-  
| || colspan="2" | Vyhodnocení: 15 minut, v případě online verze automaticky bezprostředně po administraci.  
+
| || colspan="2" | Vyhodnocení: 15 minut, v případě on-line verze automaticky, bezprostředně po administraci.  
 
|-  
 
|-  
| || colspan="2" | Interpretace: 30 minut, v případě online verze automaticky bezprostředně po administraci.  
+
| || colspan="2" | Interpretace: 30 minut, v případě on-line verze automaticky, bezprostředně po administraci.  
 
|-  
 
|-  
| || colspan="2" | Příprava výstupní zprávy / zpětné vazby: 60 minut, v případě online verze automaticky bezprostředně po administraci.  
+
| || colspan="2" | Příprava výstupní zprávy / zpětné vazby: 60 minut, v případě online verze automaticky, bezprostředně po administraci.  
 
|-  
 
|-  
 
| colspan="3" | <hr> || ||  
 
| colspan="3" | <hr> || ||  
 
|-  
 
|-  
 
| style="text-align: left; vertical-align: top;" | Normy: ||  colspan="2" |  
 
| style="text-align: left; vertical-align: top;" | Normy: ||  colspan="2" |  
Normy pro českou populaci byly publikovány roku 2003, aktualizovaná verze v roce 2011. Vzorek novějších norem tvořilo 654 osob, z toho 384 žen a 260 mužů (průměrný věk 31,6 let, směrodatná odchylka 9,83). Tabulky norem jsou dostupné pro celkový vzorek, následně pak i v rozdělení pro muže a ženy.  
+
Normy pro českou populaci byly publikovány roku 2003, aktualizovaná verze v roce 2011. Vzorek novějších norem tvořilo 654 osob, z toho 384 žen a 260 mužů (průměrný věk 31,6 let, směrodatná odchylka 9,83). Tabulky norem jsou dostupné pro celkový vzorek a následně i zvlášť pro muže a ženy.  
V manuálu jsou uvedeny i původní normy pro německou populaci, založené na vzorku 1671 probandů. Tyto jsou dále rozděleny na normy pro jednotlivé rody, studenty vysokých škol, středních odborných škol, gymnázií, vrcholové sportovce a zaměstnance podniku poskytující finanční služby.
+
V manuálu jsou uvedeny i původní normy pro německou populaci, založené na vzorku 1671 probandů. Ty jsou dále rozděleny na normy pro jednotlivé rody, studenty vysokých škol, středních odborných škol, gymnázií, vrcholové sportovce a zaměstnance podniků poskytujících finanční služby.
 
|-  
 
|-  
 
| style="text-align: left; vertical-align: top;"| Doporučené standardní skóry: ||  colspan="2" |  
 
| style="text-align: left; vertical-align: top;"| Doporučené standardní skóry: ||  colspan="2" |  
 
Percentily, staniny.  
 
Percentily, staniny.  
 
|-  
 
|-  
| width="20%" rowspan="5" style="text-align: left; vertical-align: top;" | Kvalifikační požadavky na použití metody <small>(A, B, C dle www.testcentrum.cz):</small> || width="5%" | O &nbsp; &nbsp; &nbsp; || Kdokoliv
+
| width="20%" rowspan="5" style="text-align: left; vertical-align: top;" | Kvalifikační požadavky na použití metody <br/><small>(A, B, C dle www.testcentrum.cz):</small> || width="5%" | O &nbsp; &nbsp; &nbsp; || Kdokoliv
 
|-  
 
|-  
 
| X || Kdokoliv po zaškolení, odkaz na kurz: ......
 
| X || Kdokoliv po zaškolení, odkaz na kurz: ......
Řádek 170: Řádek 170:
 
|-
 
|-
 
| style="text-align: left; vertical-align: top;" | Forma dodání metody:|| colspan="2" |  
 
| style="text-align: left; vertical-align: top;" | Forma dodání metody:|| colspan="2" |  
Metodu je možno zakoupit jako fyzický materiál, v podobě manuálu (včetně psychometrických parametrů metody), dotazníků, vyhodnocovacích listů, testových profilů a skórovacích šablon. Dále je možno objednat i jednorázové online testování, nebo s licencí k systému HTS 5 dokupovat kredity.  
+
Metodu je možno zakoupit jako fyzický materiál v podobě manuálu (včetně psychometrických parametrů metody), dotazníků, vyhodnocovacích listů, testových profilů a skórovacích šablon. Dále je možno objednat i jednorázové on-line testování, nebo s licencí k systému HTS5 dokupovat kredity.  
 
|-  
 
|-  
 
| style="text-align: left; vertical-align: top;" rowspan="4" | Náklady na metodu: || O || Jednorázové při nákupu metody
 
| style="text-align: left; vertical-align: top;" rowspan="4" | Náklady na metodu: || O || Jednorázové při nákupu metody
Řádek 183: Řádek 183:
 
|-
 
|-
 
| style="text-align: left; vertical-align: top;" | Validita:|| colspan="2" |  
 
| style="text-align: left; vertical-align: top;" | Validita:|| colspan="2" |  
Autoři uvádějí, že je metoda obsahově validní, vzhledem k tomu, že formulace škál se přísně držela obsahu položek, které jsou ukotveny v různých teoriích motivace k výkonu. Při zjišťování faktorové validity byla provedena analýza VARIMAX rotací, ze které vzešlo třífaktorové řešení (faktory ctižádost, nazávislost a motivace vztažená k úkolům). Korelace mezi jednotlivými škálami dosahují průměrné hodnoty 0,34, nejvyšší korelace je pak 0,63. Konstruktová validita metody byla ověřena pomocí NEO pětifaktorového inventáře. Mnohé škály dotazníku korelují středně silně až silně negativně s neuroticismem (nejvíce škála nebojácnost) a pozitivně se svědomitostí (zejména škály sebekontrola, vytrvalost a angažovanost). Tato data byla získana na vzorku cca 250 studentů ekonomie. Kriteriální validita byla zjišťována porovnáním s proměnnými věk, rod, postoje ke škole, studiu a povolání, výkony, údaje o soutěžích, koníčcích a funkcích, vnější kritéria v zaměstnání. Korelace se pohybují na úrovni slabých až středních. V některých případech jsou interpretovány i nízké korelační koeficinty (jako v případě korelace -0,11 mezi sebekontolou a rodem).  
+
Autoři uvádějí, že je metoda obsahově validní vzhledem k tomu, že formulace škál se přísně držela obsahu položek, které jsou ukotveny v různých teoriích motivace k výkonu. Při zjišťování faktorové validity byla provedena analýza VARIMAX rotací, ze které vzešlo třífaktorové řešení (faktory ctižádost, nezávislost a motivace vztažená k úkolům). Korelace mezi jednotlivými škálami dosahují průměrné hodnoty 0,34, nejvyšší korelace je pak 0,63. Konstruktová validita metody byla ověřena pomocí NEO pětifaktorového inventáře. Mnohé škály dotazníku korelují středně silně až silně negativně s neuroticismem (nejvíce škála nebojácnost) a pozitivně se svědomitostí (zejména škály sebekontrola, vytrvalost a angažovanost). Tato data byla získána na vzorku cca 250 studentů ekonomie. Kriteriální validita byla zjišťována porovnáním s proměnnými věk, rod, postoje ke škole, studiu a povolání, výkony, údaje o soutěžích, koníčcích a funkcích, vnější kritéria v zaměstnání. Korelace se pohybují na úrovni slabých až středních. V některých případech jsou interpretovány i nízké korelační koeficienty (jako v případě korelace -0,11 mezi sebekontolou a rodem).  
 
|-  
 
|-  
 
| &nbsp; ||&nbsp; ||&nbsp;  
 
| &nbsp; ||&nbsp; ||&nbsp;  
 
|-
 
|-
 
| style="text-align: left; vertical-align: top;" | Reliabilita:|| colspan="2" |  
 
| style="text-align: left; vertical-align: top;" | Reliabilita:|| colspan="2" |  
Ke zjištění reliability jak celkového skóru, tak skórů v jednotlivých šálách, byly vypočítany koeficienty vnitřní konzistence (Cronbachova alfa), ty se pohybují v rozmetí α = 0,60 až α = 0,86 podle různých vzorků. Retestová reliabilita byla zjišťována na vzorku 205 studentů středních škol s časovým odstupem tří měsíců. Naměřené hodnoty variují v rozmezí 0,66 až 0,82, pro celkový skór LMI pak r = 0,86.
+
Ke zjištění reliability jak celkového skóru, tak skórů v jednotlivých škálách byly vypočítány koeficienty vnitřní konzistence (Cronbachova alfa), které se pohybují v rozmezí α = 0,60 až α = 0,86 podle různých vzorků. Retestová reliabilita byla zjišťována na vzorku 205 studentů středních škol s časovým odstupem tří měsíců. Naměřené hodnoty variují v rozmezí 0,66 až 0,82, pro celkový skór LMI pak r = 0,86.
 
|-  
 
|-  
 
| &nbsp; ||&nbsp; ||&nbsp;  
 
| &nbsp; ||&nbsp; ||&nbsp;  
 
|-
 
|-
 
| style="text-align: left; vertical-align: top;" | Zvláštní požadavky pro použití metody:|| colspan="2" |  
 
| style="text-align: left; vertical-align: top;" | Zvláštní požadavky pro použití metody:|| colspan="2" |  
Pro tuto metodu je vypsán školící a výcvikový Akreditační kurz. Pro online amidnitraci, vyhodnocení a interpretaci je třeba licence k systému HTS 5.  
+
Pro tuto metodu je vypsán školicí a výcvikový akreditační kurz. Pro on-line administraci, vyhodnocení a interpretaci je třeba licence k systému HTS5.  
 
|-  
 
|-  
 
| colspan="3" | <hr>  
 
| colspan="3" | <hr>  
 
|-  
 
|-  
 
| style="text-align: left; vertical-align: top;" | Zdroje: || colspan="2" |  
 
| style="text-align: left; vertical-align: top;" | Zdroje: || colspan="2" |  
# Hogrefe – Testcentrum, s.r.o. (n.d.). LMI – Dotazník motivace k výkonu 2. vydání. Dostupné z: http://hogrefe.cz/index.php?route=product/category&path=1_105&sort=cd.name&order=ASC&limit=25
+
# Hogrefe – Testcentrum (nedatováno). ''LMI – Dotazník motivace k výkonu.'' 2. vydání. Získáno z: http://hogrefe.cz/index.php?route=product/category&path=1_105&sort=cd.name&order=ASC&limit=25
# Sedláková, J. & Knapová, L. (2017). Dotazník motivace k výkonu - Recenze metody. Testfórum, 8, 19-24.
+
# Sedláková, J., & Knapová, L. (2017). Dotazník motivace k výkonu Recenze metody. ''Testfórum, 8'', 19–24.
# Schuler, H. & Prochaska, M. (2003). Dotazník motivace k výkonu - LMI. Praha: Testcentrum.  
+
# Schuler, H., & Prochaska, M. (2003). ''Dotazník motivace k výkonu LMI.'' Praha: Testcentrum.  
 
|}
 
|}
  
[[Kategorie:Metody]]
+
[[Kategorie:Metody]][[Kategorie:Osobnostní dotazníky]]

Aktuální verze z 23. 6. 2022, 10:52


Základní informace
Název metody (lokální): Dotazník motivace k výkonu
Zkratka metody (lokální): LMI
Autoři adaptace lokalizace: Simona Hoskovcová
Lokální vydavatel/distributor metody: Hogrefe – Testcentrum
Rok vydání aktuální verze metody: 2011
Původní název metody (jde-li o lokalizaci): Leistungsmotivationsinventar
Původní zkratka metody (jde-li o lokalizaci): LMI
Autoři původní metody: Heinz Schuler, Michael Prochaska
Rok vydání původní metody: 2001
Popis metody
Oborová klasifikace: X       Psychologie práce
X Psychologie organizace
O Dopravní psychologie
O Forenzní psychologie
X Poradenství pro volbu povolání
O Poradenství pro profesní vzdělávání
X Koučink a osobnostní rozvoj
     
Zaměření metody: Metoda je osobnostním dotazníkem orientovaným na měření motivace k výkonu, a to zejména v pracovním prostředí, u respondentů od 16 let věku. Výsledkem LMI je celková hodnota motivace k výkonu a také hodnoty pro jednotlivé škály.

Psychologická doména: O GMA
O Struktura inteligence
O Specifické kognitivní funkce, uveďte jaká: .....
X Osobnost – rys
O Osobnost – typ
O Osobnost – stav
O Osobnost – dynamika
O Hodnoty a motivace
O Zájmy
O Situační modely chování
O Postoje
O Skupinové procesy
O Agregované skupinové jevy
O Manuální zručnost

Popis metody:

Dotazník se skládá ze 170 položek v 17 škálách (10 položek na škálu), kterými jsou vytrvalost (výdrž a nasazení sil pro zvládnutí úkolů), dominance (tendence ovlivňovat druhé, vést je), angažovanost (ochota podat výkon, míra námahy), důvěra v úspěch (predikce výsledků chování vzhledem k možnosti zdaru), flexibilita (způsob vyrovnávání se s novými situacemi a úkoly), flow (tendence věnovat se problémům intenzivně, vyloučit rušivé podněty, s vysokým soustředěním), nebojácnost (předpoklad výsledku činnosti vzhledem k možnosti neúspěchu), internalita (výsledky činnosti jsou prožívány jako způsobené vlastní osobou, vnímání zodpovědnosti), kompenzační úsilí (konstruktivní zvládnutí strachu z neúspěchu, osobní úsilí, vynaložení sil), hrdost na výkon, ochota učit se, preference obtížnosti (volba úrovně nároků a rizik u úkolu), samostatnost (sklon k autonomnímu chování), sebekontrola (způsob organizace provádění úkolů), orientace na status (úsilí o dosažení důležité role v sociálním prostředí), soutěživost (prožívání konkurence jako povzbuzení), cílevědomost.


Forma administrace: X Tužka-papír
O Manuální manipulace
O Na lokální PC stanici
X On-line
     
Způsob administrace: X Individuální
X Skupinová
Délka administrace: Administrace: 30–40 minut.
Vyhodnocení: 15 minut, v případě on-line verze automaticky, bezprostředně po administraci.
Interpretace: 30 minut, v případě on-line verze automaticky, bezprostředně po administraci.
Příprava výstupní zprávy / zpětné vazby: 60 minut, v případě online verze automaticky, bezprostředně po administraci.

Normy:

Normy pro českou populaci byly publikovány roku 2003, aktualizovaná verze v roce 2011. Vzorek novějších norem tvořilo 654 osob, z toho 384 žen a 260 mužů (průměrný věk 31,6 let, směrodatná odchylka 9,83). Tabulky norem jsou dostupné pro celkový vzorek a následně i zvlášť pro muže a ženy. V manuálu jsou uvedeny i původní normy pro německou populaci, založené na vzorku 1671 probandů. Ty jsou dále rozděleny na normy pro jednotlivé rody, studenty vysokých škol, středních odborných škol, gymnázií, vrcholové sportovce a zaměstnance podniků poskytujících finanční služby.

Doporučené standardní skóry:

Percentily, staniny.

Kvalifikační požadavky na použití metody
(A, B, C dle www.testcentrum.cz):
O       Kdokoliv
X Kdokoliv po zaškolení, odkaz na kurz: ......
X A
O B
O C

Výstupní zpráva / zpětná vazba
Forma výstupní zprávy: O       Metoda bez výstupní zprávy a bez struktury
X Uživatel připravuje dle definované struktury
O Výstupní zpráva s možností editace uživatelem
X Výstupní zpráva bez možnosti editace uživatelem
     
Výstupní zpráva je k dispozici spolu s metodou: O Ano
X Ne
     
Formát výstupní zprávy: O Text
O Grafika
X Text a grafika
     
Rozsah výstupní zprávy: O Velmi stručný      
O Základní textové interpretace      
X Podrobné textové interpretace    
     
Příjemce zprávy: X Pouze uživatel metody či jiný kvalifikovaný specialista
X Klient
O Třetí strana bez kvalifikace
O Všechny zainteresované strany

Forma dodání metody:

Metodu je možno zakoupit jako fyzický materiál v podobě manuálu (včetně psychometrických parametrů metody), dotazníků, vyhodnocovacích listů, testových profilů a skórovacích šablon. Dále je možno objednat i jednorázové on-line testování, nebo s licencí k systému HTS5 dokupovat kredity.

Náklady na metodu: O Jednorázové při nákupu metody
X Opakované při nákupu fyzického materiálu
X Opakované při nákupu on-line administrací včetně vyhodnocení
O Opakované při nákupu on-line vyhodnocení

Validita:

Autoři uvádějí, že je metoda obsahově validní vzhledem k tomu, že formulace škál se přísně držela obsahu položek, které jsou ukotveny v různých teoriích motivace k výkonu. Při zjišťování faktorové validity byla provedena analýza VARIMAX rotací, ze které vzešlo třífaktorové řešení (faktory ctižádost, nezávislost a motivace vztažená k úkolům). Korelace mezi jednotlivými škálami dosahují průměrné hodnoty 0,34, nejvyšší korelace je pak 0,63. Konstruktová validita metody byla ověřena pomocí NEO pětifaktorového inventáře. Mnohé škály dotazníku korelují středně silně až silně negativně s neuroticismem (nejvíce škála nebojácnost) a pozitivně se svědomitostí (zejména škály sebekontrola, vytrvalost a angažovanost). Tato data byla získána na vzorku cca 250 studentů ekonomie. Kriteriální validita byla zjišťována porovnáním s proměnnými věk, rod, postoje ke škole, studiu a povolání, výkony, údaje o soutěžích, koníčcích a funkcích, vnější kritéria v zaměstnání. Korelace se pohybují na úrovni slabých až středních. V některých případech jsou interpretovány i nízké korelační koeficienty (jako v případě korelace -0,11 mezi sebekontolou a rodem).

     
Reliabilita:

Ke zjištění reliability jak celkového skóru, tak skórů v jednotlivých škálách byly vypočítány koeficienty vnitřní konzistence (Cronbachova alfa), které se pohybují v rozmezí α = 0,60 až α = 0,86 podle různých vzorků. Retestová reliabilita byla zjišťována na vzorku 205 studentů středních škol s časovým odstupem tří měsíců. Naměřené hodnoty variují v rozmezí 0,66 až 0,82, pro celkový skór LMI pak r = 0,86.

     
Zvláštní požadavky pro použití metody:

Pro tuto metodu je vypsán školicí a výcvikový akreditační kurz. Pro on-line administraci, vyhodnocení a interpretaci je třeba licence k systému HTS5.


Zdroje:
  1. Hogrefe – Testcentrum (nedatováno). LMI – Dotazník motivace k výkonu. 2. vydání. Získáno z: http://hogrefe.cz/index.php?route=product/category&path=1_105&sort=cd.name&order=ASC&limit=25
  2. Sedláková, J., & Knapová, L. (2017). Dotazník motivace k výkonu – Recenze metody. Testfórum, 8, 19–24.
  3. Schuler, H., & Prochaska, M. (2003). Dotazník motivace k výkonu – LMI. Praha: Testcentrum.