Test emoční inteligence: Porovnání verzí

Z Wiki Katedry psychologie FF UPOL
Skočit na navigaci Skočit na vyhledávání
(Založena nová stránka s textem „ {{DISPLAYTITLE: Test emoční inteligence}} {| |+ style="text-align: left;" | '''Základní informace''' |- | Název metody (lokální):|| Test emoční…“)
 
Řádek 77: Řádek 77:
 
| style="text-align: left; vertical-align: top;" | Popis metody: || colspan="2" |  
 
| style="text-align: left; vertical-align: top;" | Popis metody: || colspan="2" |  
 
Autoři metody vytvořili vlastní test emoční inteligence na základě kombinace prvků teorií autorů: Saloveye, Mayera, Carusa, Golemana, Barona a Ekmana.
 
Autoři metody vytvořili vlastní test emoční inteligence na základě kombinace prvků teorií autorů: Saloveye, Mayera, Carusa, Golemana, Barona a Ekmana.
Metoda se skládá ze základních pěti subškál: (celkově 59 položek)
+
Metoda se skládá ze základních pěti subškál (celkově 59 položek):
 +
 
 
1. Rozpoznání emocí: schopnost správně rozpoznat výrazy emocí druhých (kognitivní složka empatie).  
 
1. Rozpoznání emocí: schopnost správně rozpoznat výrazy emocí druhých (kognitivní složka empatie).  
 +
 
2. Kontrola situace: způsob zvládání stresových situací a chování pod tlakem.
 
2. Kontrola situace: způsob zvládání stresových situací a chování pod tlakem.
 +
 
3. Budování vztahu: schopnost spolupráce s druhými lidmi, která vede k oboustranné spokojenosti
 
3. Budování vztahu: schopnost spolupráce s druhými lidmi, která vede k oboustranné spokojenosti
 +
 
4. Asertivita: schopnost konstruktivně obhajovat a prosazovat své emoce, zájmy a postoje.
 
4. Asertivita: schopnost konstruktivně obhajovat a prosazovat své emoce, zájmy a postoje.
 +
 
5. Sebeuvědomění: míra uvědomění si vlastních emocí, potřeb a zájmů.  
 
5. Sebeuvědomění: míra uvědomění si vlastních emocí, potřeb a zájmů.  
  
Řádek 110: Řádek 115:
 
| || colspan="2" | Vyhodnocení: Vyhodnocení testu probíhá online, kdy software sám celý test vyhodnotí. Všechny testové položky jsou vyhodnoceny na základě vhodnosti zvolené odpovědi, která je předem dána. Výsledkem je celkový skór emoční inteligence v percentilech, včetně percentilů v jednotlivých subškálách. Výjimkou je škála Sebeuvědomění, která má charakter běžného inventáře. Odpovědi na položky nelze posuzovat jako správné či špatné.  
 
| || colspan="2" | Vyhodnocení: Vyhodnocení testu probíhá online, kdy software sám celý test vyhodnotí. Všechny testové položky jsou vyhodnoceny na základě vhodnosti zvolené odpovědi, která je předem dána. Výsledkem je celkový skór emoční inteligence v percentilech, včetně percentilů v jednotlivých subškálách. Výjimkou je škála Sebeuvědomění, která má charakter běžného inventáře. Odpovědi na položky nelze posuzovat jako správné či špatné.  
 
|-  
 
|-  
| || colspan="2" | Interpretace: Probíhá automaticky a bezprostředně po administraci spolu s vyhodnocením. Celkový skór emoční inteligence ukazuje na schopnost správně zpracovávat informace o emocích, efektivně se rozhodovat a řešit konflikty v mezilidských vztazích. Nízký skór naopak poukazuje na špatnou orientaci ve vlastních emocích i emocích druhých a neobratnost v interpersonálních vztazích.
+
| || colspan="2" | Interpretace: Probíhá automaticky a bezprostředně po administraci spolu s vyhodnocením. Celkový skór emoční inteligence ukazuje na schopnost správně zpracovávat informace o emocích, efektivně se rozhodovat a řešit konflikty v mezilidských vztazích. Nízký skór naopak poukazuje na špatnou orientaci ve vlastních emocích i emocích druhých a neobratnost v interpersonálních vztazích. Podle percentilů, které vyjadřují kolik lidí skórovalo stejně nebo hůře jako daný jedinec, jsou výsledky rozděleny do tří pásem. 1. Nízká úroveň – do 29. percentilu, 2. Optimální úroveň – od 30. do 69 percentilu, 3.Vysoká úroveň – percentil 70 a vyšší.
Podle percentilů, které vyjadřují kolik lidí skórovalo stejně nebo hůře jako daný jedinec, jsou výsledky rozděleny do tří pásem.
 
1. Nízká úroveň – do 29. percentilu
 
2. Optimální úroveň – od 30. do 69 percentilu
 
3. Vysoká úroveň – percentil 70 a vyšší
 
  
 
Interpretace jednotlivých subškál:
 
Interpretace jednotlivých subškál:
1. Rozpoznání emocí: Vysoký skór značí schopnost dobře rozpoznat emoce u druhých, ohleduplně jednat a navazovat harmonické a blízké vztahy. Nízký skór naopak signalizuje špatnou orientaci v emocích druhých, která může vést k častějším nedorozuměním a konfliktům.  
+
1. Rozpoznání emocí: Vysoký skór značí schopnost dobře rozpoznat emoce u druhých, ohleduplně jednat a navazovat harmonické a blízké vztahy. Nízký skór naopak signalizuje špatnou orientaci v emocích druhých, která může vést k častějším nedorozuměním a konfliktům.  
2. Kontrola situace: Vysoký skór značí racionální a klidné jednání při stresových situacích (schopnost zachovat chladnou hlavu). Naopak nízký skór poukazuje na tendenci ke zkratkovitému a impulsivní chování s neadekvátním projevem emocí (např. panika, strach, vztek).
+
2. Kontrola situace: Vysoký skór značí racionální a klidné jednání při stresových situacích (schopnost zachovat chladnou hlavu). Naopak nízký skór poukazuje na tendenci ke zkratkovitému a impulsivní chování s neadekvátním projevem emocí (např. panika, strach, vztek).
3. Asertivita: Vysoký skór na této škále ukazuje na schopnost konstruktivně vyjadřovat své emoce, názory i zájmy. Nízký skór naopak značí neadekvátní prosazování vlastních potřeb, emocí a názorů, které může být příliš dominantní nebo naopak submisivní.
+
3. Asertivita: Vysoký skór na této škále ukazuje na schopnost konstruktivně vyjadřovat své emoce, názory i zájmy. Nízký skór naopak značí neadekvátní prosazování vlastních potřeb, emocí a názorů, které může být příliš dominantní nebo naopak submisivní.
4. Budování vztahů: Lidé skórující vysoko dokážou řešit konflikty k oboustranné spokojenosti a berou v úvahu zpětnou vazbu druhého. Naopak lidé skórující nízko mají tendenci při řešení neshod vnímat jen svůj úhel pohledu a nemají velký zájem ke spolupráci a kompromisům.
+
4. Budování vztahů: Lidé skórující vysoko dokážou řešit konflikty k oboustranné spokojenosti a berou v úvahu zpětnou vazbu druhého. Naopak lidé skórující nízko mají tendenci při řešení neshod vnímat jen svůj úhel pohledu a nemají velký zájem ke spolupráci a kompromisům.
 
5. Sebeuvědomění: Vysoký skór označuje schopnost uvědomit si a adekvátně zacházet s vlastními emocemi a potřebami. Naopak nízký skór ukazuje na nedostatečné uvědomění vlastních emocí, které může být příčinou neadekvátních reakcí.
 
5. Sebeuvědomění: Vysoký skór označuje schopnost uvědomit si a adekvátně zacházet s vlastními emocemi a potřebami. Naopak nízký skór ukazuje na nedostatečné uvědomění vlastních emocí, které může být příčinou neadekvátních reakcí.
 
|-  
 
|-  
Řádek 130: Řádek 131:
 
Normy byly získány na celkovém vzorku 123 respondentů dospělé populace v České republice v rámci pilotní studie. Sběr dat probíhal od 13. 11. 2020 do 5. 1. 2021. Podle informací z emailové komunikace s analytičkou TCC Monikou Novákovou (osobní sdělení, 9. listopadu 2021) evidují nyní soubor o velikosti 650 respondentů na jehož základě proběhne v nebližších týdnech aktualizace norem.
 
Normy byly získány na celkovém vzorku 123 respondentů dospělé populace v České republice v rámci pilotní studie. Sběr dat probíhal od 13. 11. 2020 do 5. 1. 2021. Podle informací z emailové komunikace s analytičkou TCC Monikou Novákovou (osobní sdělení, 9. listopadu 2021) evidují nyní soubor o velikosti 650 respondentů na jehož základě proběhne v nebližších týdnech aktualizace norem.
  
Charakteristiky vzorku jsou následující:
+
Charakteristiky vzorku jsou následující: Pohlaví: Ženy N = 78, Muži N= 30, Neuvedeno N = 15; Věk: 18 – 29 let N = 55, 30-44 let N = 45, nad 45 let N = 8, Neuvedeno N = 15; Vzdělání: Základní N = 1, Středoškolské N = 30, Vysokoškolské N = 67, Postgraduální N = 9, Neuvedeno N = 16; Pracovní pozice: Mám podřízené N = 19, Nemám podřízené N = 79, Neuvedeno N = 25; Kontakt s klienty: přímý kontakt s klienty N = 60, bez přímého kontaktu s N = 49, Neuvedeno N = 21
Pohlaví: Ženy N = 78, Muži N= 30, Neuvedeno N = 15
 
Věk: 18 – 29 let N = 55, 30-44 let N = 45, nad 45 let N = 8, Neuvedeno N = 15
 
Vzdělání: Základní N = 1, Středoškolské N = 30, Vysokoškolské N = 67, Postgraduální N = 9, Neuvedeno N = 16
 
Pracovní pozice: Mám podřízené N = 19, Nemám podřízené N = 79, Neuvedeno N = 25
 
Kontakt s klienty: přímý kontakt s klienty N = 60, bez přímého kontaktu s N = 49, Neuvedeno N = 21
 
  
 
Největším nedostatkem norem je malý vzorek, kvůli kterému lze normy považovat jen za orientační. I v tomto malém počtu je výrazná skupina žen ve věku mezi 18-44 lety s vysokoškolským vzděláním, která nemá v práci podřízeného. Normy jsou stanoveny jednotně bez ohledu na pohlaví, vzdělání, věk, pracovní pozici a jsou tedy značně zkresleny výše specifikovanou skupinou. Proto je potřeba s výslednými percentily testu pracovat velmi opatrně.  
 
Největším nedostatkem norem je malý vzorek, kvůli kterému lze normy považovat jen za orientační. I v tomto malém počtu je výrazná skupina žen ve věku mezi 18-44 lety s vysokoškolským vzděláním, která nemá v práci podřízeného. Normy jsou stanoveny jednotně bez ohledu na pohlaví, vzdělání, věk, pracovní pozici a jsou tedy značně zkresleny výše specifikovanou skupinou. Proto je potřeba s výslednými percentily testu pracovat velmi opatrně.  
Řádek 141: Řádek 137:
 
|-  
 
|-  
 
| style="text-align: left; vertical-align: top;"| Doporučené standardní skóry: ||  colspan="2" |  
 
| style="text-align: left; vertical-align: top;"| Doporučené standardní skóry: ||  colspan="2" |  
Podle percentilů, které vyjadřují kolik lidí skórovalo stejně nebo hůře jako daný jedinec, jsou výsledky rozděleny do tří pásem.
+
Podle percentilů, které vyjadřují kolik lidí skórovalo stejně nebo hůře jako daný jedinec, jsou výsledky rozděleny do tří pásem:
1. Nízká úroveň – do 29. percentilu
+
1. Nízká úroveň – do 29. percentilu,
2. Optimální úroveň – od 30. do 69 percentilu
+
2. Optimální úroveň – od 30. do 69 percentilu,
3. Vysoká úroveň – percentil 70 a vyšší
+
3. Vysoká úroveň – percentil 70 a vyšší.
 
|-  
 
|-  
 
| width="20%" rowspan="5" style="text-align: left; vertical-align: top;" | Kvalifikační požadavky na použití metody <small>(A, B, C dle www.testcentrum.cz):</small> || width="5%" | X &nbsp; &nbsp; &nbsp; || Kdokoliv
 
| width="20%" rowspan="5" style="text-align: left; vertical-align: top;" | Kvalifikační požadavky na použití metody <small>(A, B, C dle www.testcentrum.cz):</small> || width="5%" | X &nbsp; &nbsp; &nbsp; || Kdokoliv
Řádek 223: Řádek 219:
 
|-
 
|-
 
| style="text-align: left; vertical-align: top;" | Reliabilita:|| colspan="2" |  
 
| style="text-align: left; vertical-align: top;" | Reliabilita:|| colspan="2" |  
Hodnoty reliability byly získány na souboru 123 respondentů. V manuálu jsou uvedené následující hodnoty Cronbachovy alfy pro jednotlivé subškály:
+
Hodnoty reliability byly získány na souboru 123 respondentů. V manuálu jsou uvedené následující hodnoty Cronbachovy alfy pro jednotlivé subškály: Rozpoznání emocí 0,6; Kontrola situace/asertivita/budování vztahů 0,7; Sebeuvědomění 0,66.
Rozpoznání emocí 0,6
 
Kontrola situace/asertivita/budování vztahů 0,7
 
Sebeuvědomění 0,66
 
 
|-  
 
|-  
 
| &nbsp; ||&nbsp; ||&nbsp;  
 
| &nbsp; ||&nbsp; ||&nbsp;  

Verze z 2. 1. 2022, 22:02


Základní informace
Název metody (lokální): Test emoční inteligence
Zkratka metody (lokální): -
Autoři adaptace lokalizace: Barbora Daňková, Marta Fabiánová, Adéla Plechatá, Monika Nováková ve spolupráci s konzultanty a lektory ze společnosti TCC
Lokální vydavatel/ distributor metody: TCC online
Rok vydání aktuální verze metody: 2020
Původní název metody (jde-li o lokalizaci): -
Původní zkratka metody (jde-li o lokalizaci): -
Původní autoři metody: Kolektiv autorů TCC
Rok vydání původní metody: 2020
Popis metody
Oborová klasifikace: X       Psychologie práce
X Psychologie organizace
O Dopravní psychologie
O Forenzní psychologie
X Poradenství pro volbu povolání
X Poradenství pro profesní vzdělávání
X Koučink a osobnostní rozvoj
     
Zaměření metody: Cílem testu je identifikovat silné a slabé stránky emoční inteligence posuzované osoby. Výsledky lze využít k rozvoji pracovníků, adekvátnímu umístění na pracovní pozici a prevenci negativních jevů v týmech (např. šikana, mobbing).

Psychologická doména: O GMA
O Struktura inteligence
X Specifické kognitivní funkce, uveďte jaká: emoční inteligence
X Osobnost - rys
O Osobnost - typ
O Osobnost - stav
O Osobnost - dynamika
O Hodnoty a motivace
O Zájmy
O Situační modely chování
O Postoje
O Skupinové procesy
O Agregované skupinové jevy
O Manuální zručnost

Popis metody:

Autoři metody vytvořili vlastní test emoční inteligence na základě kombinace prvků teorií autorů: Saloveye, Mayera, Carusa, Golemana, Barona a Ekmana. Metoda se skládá ze základních pěti subškál (celkově 59 položek):

1. Rozpoznání emocí: schopnost správně rozpoznat výrazy emocí druhých (kognitivní složka empatie).

2. Kontrola situace: způsob zvládání stresových situací a chování pod tlakem.

3. Budování vztahu: schopnost spolupráce s druhými lidmi, která vede k oboustranné spokojenosti

4. Asertivita: schopnost konstruktivně obhajovat a prosazovat své emoce, zájmy a postoje.

5. Sebeuvědomění: míra uvědomění si vlastních emocí, potřeb a zájmů.

Škála rozpoznání emocí tvoří 32 položek, ve kterých má respondent za úkol správně určit vyjadřovanou emoci z fotografie z čtyř nabízených možností.

Škály kontrola situace, budování vztahu a asertivity jsou vyhodnoceny na základě 18 položek, kde jsou prezentovány příběhy se zátěžovými situacemi s nabídkou tří různých reakcí.

Poslední škála sebeuvědomění je vyhodnocena na základě deseti položek sebeposuzovacího inventáře.Sebeuvědomění je jedinou součástí metody, která není konstruována jako test.


Forma administrace: O Tužka - papír
O Manuální manipulace
O Na lokální stanici PC
X On-line
     
Způsob administrace: X Individuální
X Skupinová
Délka administrace: Administrace: Test je přizpůsoben pro vyplnění bez přítomnosti zadavatele, kdy respondent dostane všechny intrukce online. Administrace testu zabere asi 25 minut.
Vyhodnocení: Vyhodnocení testu probíhá online, kdy software sám celý test vyhodnotí. Všechny testové položky jsou vyhodnoceny na základě vhodnosti zvolené odpovědi, která je předem dána. Výsledkem je celkový skór emoční inteligence v percentilech, včetně percentilů v jednotlivých subškálách. Výjimkou je škála Sebeuvědomění, která má charakter běžného inventáře. Odpovědi na položky nelze posuzovat jako správné či špatné.
Interpretace: Probíhá automaticky a bezprostředně po administraci spolu s vyhodnocením. Celkový skór emoční inteligence ukazuje na schopnost správně zpracovávat informace o emocích, efektivně se rozhodovat a řešit konflikty v mezilidských vztazích. Nízký skór naopak poukazuje na špatnou orientaci ve vlastních emocích i emocích druhých a neobratnost v interpersonálních vztazích. Podle percentilů, které vyjadřují kolik lidí skórovalo stejně nebo hůře jako daný jedinec, jsou výsledky rozděleny do tří pásem. 1. Nízká úroveň – do 29. percentilu, 2. Optimální úroveň – od 30. do 69 percentilu, 3.Vysoká úroveň – percentil 70 a vyšší.

Interpretace jednotlivých subškál: 1. Rozpoznání emocí: Vysoký skór značí schopnost dobře rozpoznat emoce u druhých, ohleduplně jednat a navazovat harmonické a blízké vztahy. Nízký skór naopak signalizuje špatnou orientaci v emocích druhých, která může vést k častějším nedorozuměním a konfliktům. 2. Kontrola situace: Vysoký skór značí racionální a klidné jednání při stresových situacích (schopnost zachovat chladnou hlavu). Naopak nízký skór poukazuje na tendenci ke zkratkovitému a impulsivní chování s neadekvátním projevem emocí (např. panika, strach, vztek). 3. Asertivita: Vysoký skór na této škále ukazuje na schopnost konstruktivně vyjadřovat své emoce, názory i zájmy. Nízký skór naopak značí neadekvátní prosazování vlastních potřeb, emocí a názorů, které může být příliš dominantní nebo naopak submisivní. 4. Budování vztahů: Lidé skórující vysoko dokážou řešit konflikty k oboustranné spokojenosti a berou v úvahu zpětnou vazbu druhého. Naopak lidé skórující nízko mají tendenci při řešení neshod vnímat jen svůj úhel pohledu a nemají velký zájem ke spolupráci a kompromisům. 5. Sebeuvědomění: Vysoký skór označuje schopnost uvědomit si a adekvátně zacházet s vlastními emocemi a potřebami. Naopak nízký skór ukazuje na nedostatečné uvědomění vlastních emocí, které může být příčinou neadekvátních reakcí.

Příprava výstupní zprávy / zpětné vazby: Výstupní zpráva z testu je automaticky zpracována počítačem bezprostředně po administraci a zahrnuje výsledky jednotlivých subškál včetně jejich interpretace, grafického znázornění i doporučení na další rozvoj.

Normy:

Normy byly získány na celkovém vzorku 123 respondentů dospělé populace v České republice v rámci pilotní studie. Sběr dat probíhal od 13. 11. 2020 do 5. 1. 2021. Podle informací z emailové komunikace s analytičkou TCC Monikou Novákovou (osobní sdělení, 9. listopadu 2021) evidují nyní soubor o velikosti 650 respondentů na jehož základě proběhne v nebližších týdnech aktualizace norem.

Charakteristiky vzorku jsou následující: Pohlaví: Ženy N = 78, Muži N= 30, Neuvedeno N = 15; Věk: 18 – 29 let N = 55, 30-44 let N = 45, nad 45 let N = 8, Neuvedeno N = 15; Vzdělání: Základní N = 1, Středoškolské N = 30, Vysokoškolské N = 67, Postgraduální N = 9, Neuvedeno N = 16; Pracovní pozice: Mám podřízené N = 19, Nemám podřízené N = 79, Neuvedeno N = 25; Kontakt s klienty: přímý kontakt s klienty N = 60, bez přímého kontaktu s N = 49, Neuvedeno N = 21

Největším nedostatkem norem je malý vzorek, kvůli kterému lze normy považovat jen za orientační. I v tomto malém počtu je výrazná skupina žen ve věku mezi 18-44 lety s vysokoškolským vzděláním, která nemá v práci podřízeného. Normy jsou stanoveny jednotně bez ohledu na pohlaví, vzdělání, věk, pracovní pozici a jsou tedy značně zkresleny výše specifikovanou skupinou. Proto je potřeba s výslednými percentily testu pracovat velmi opatrně. Monika Nováková dodává k normám (osobní sdělení, 9. listopadu 2021): „Normy jsou v současné době, vzhledem k velikosti vzorku, jednotné pro všechny. Přeci jen se pohybujeme v pracovní psychologii, nikoliv klinické, kde například při výběru zaměstnanců zaměstnavatelé chtějí porovnávat kandidáty mezi sebou a nikoliv mezi "běžnou populací" či "vrstevníky". Naše normy jsou rovněž počítány na pracující populaci a již tento faktor je svým způsobem zkreslující. Nicméně pohlaví je obecně v naší diagnostice v rámci norem zohledňováno v případě, že u daného dotazníku/testu evidujeme dostatečně velký vzorek, nicméně klient (mnohdy HR manažer, personalista aj.) má vždy na výběr, zda tyto normy chce využít. Normy rovněž počítáme dle zemí, resp. dle jazykových verzí.“

Doporučené standardní skóry:

Podle percentilů, které vyjadřují kolik lidí skórovalo stejně nebo hůře jako daný jedinec, jsou výsledky rozděleny do tří pásem: 1. Nízká úroveň – do 29. percentilu, 2. Optimální úroveň – od 30. do 69 percentilu, 3. Vysoká úroveň – percentil 70 a vyšší.

Kvalifikační požadavky na použití metody (A, B, C dle www.testcentrum.cz): X       Kdokoliv
X Kdokoliv po zaškolení, odkaz na kurz: TCC doporučuje kurz Lidské zdroje pod lupou od TCC online.
O A
O B
O C

Výstupní zpráva / zpětná vazba
Forma výstupní zprávy: O       Metoda bez výstupní zprávy a bez struktury
O Uživatel připravuje dle definované struktury
O Výstupní zpráva s možností editace uživatelem
X Výstupní zpráva bez možnosti editace uživatelem
     
Výstupní zpráva je k dispozici spolu s metodou: X Ano
O Ne
     
Formát výstupní zprávy: O Text
O Grafika
X Text a grafika
     
Rozsah výstupní zprávy: O Velmi stručný      
O Základní textové interpretace      
X Podrobné textové interpretace    
     
Příjemce zprávy: O Pouze uživatel metody či jiný kvalifikovaný specialista
X Klient
X Třetí strana bez kvalifikace
O Všechny zainteresované strany

Forma dodání metody:

Společnost TCC online aktuálně neposkytuje možnost zakoupení licence pro administraci testu. Je tedy nutné využít jejich stránky a využít jednorázový nákup, který obnáší administraci jednoho testu včetně výstupní zprávy. Manuál k metodě lze nalézt online na stránkách TCC.

Náklady na metodu: O Jednorázové při nákupu metody
O Opakované při nákupu fyzického materiálu
X Opakované při nákupu on-line administrací včetně vyhodnocení
O Opakované při nákupu on-line vyhodnocení

Validita:

Testový manuál neposkytuje žádné informace o validitě testu. Monika Nováková v emailové komunikaci uvádí: Informace o validitě na webu zatím neposkytujeme, zcela jistě můžeme hovořit o inkrementální validitě, výpočet kriteriální validity teprve plánujeme zveřejnit (osobní sdělení, 9. listopadu 2021).

     
Reliabilita:

Hodnoty reliability byly získány na souboru 123 respondentů. V manuálu jsou uvedené následující hodnoty Cronbachovy alfy pro jednotlivé subškály: Rozpoznání emocí 0,6; Kontrola situace/asertivita/budování vztahů 0,7; Sebeuvědomění 0,66.

     
Zvláštní požadavky pro použití metody:

Nejsou.


Zdroje:
  1. TCC online. (2020). Emoční inteligence: Uživatelský manuál. https://www.tcconline.cz/test-emocni-inteligence/