Test struktury inteligence: Porovnání verzí
(Není zobrazena jedna mezilehlá verze od stejného uživatele.) | |||
Řádek 10: | Řádek 10: | ||
| Autoři adaptace lokalizace: || Alena Plháková | | Autoři adaptace lokalizace: || Alena Plháková | ||
|- | |- | ||
− | | Lokální vydavatel/ distributor metody: || Hogrefe | + | | Lokální vydavatel/distributor metody: || Hogrefe – Testcentrum |
|- | |- | ||
| Rok vydání aktuální verze metody: || 2015 | | Rok vydání aktuální verze metody: || 2015 | ||
Řádek 18: | Řádek 18: | ||
| Původní zkratka metody (<small>jde-li o lokalizaci</small>): || I-S-T 2000 R | | Původní zkratka metody (<small>jde-li o lokalizaci</small>): || I-S-T 2000 R | ||
|- | |- | ||
− | | | + | | Autoři původní metody: || Rudolf Amthauer, Burkhard Brocke, Detlev Liepmann, André Beauducel |
|- | |- | ||
| Rok vydání původní metody: || 2001 | | Rok vydání původní metody: || 2001 | ||
Řádek 41: | Řádek 41: | ||
| || || | | || || | ||
|- | |- | ||
− | | style="text-align: left; vertical-align: top;" | Zaměření metody: || colspan="2" | Výkonový test jenž je zaměřen na strukturu inteligence a další vlastnosti osobnosti, které s ní | + | | style="text-align: left; vertical-align: top;" | Zaměření metody: || colspan="2" | Výkonový test, jenž je zaměřen na strukturu inteligence a další vlastnosti osobnosti, které s ní souvisejí, jako jsou paměť a znalosti. |
− | Inteligence je v rámci této metody posuzována nejen jako celková schopnost, ale také modulárně dle jednotlivých typů inteligence. | + | Inteligence je v rámci této metody posuzována nejen jako celková schopnost, ale také modulárně, dle jednotlivých typů inteligence. Test je určen pro měření těchto poznávacích schopností: |
− | - Verbální inteligence | + | |
− | - Numerická inteligence | + | - Verbální inteligence. |
− | - Figurální inteligence | + | |
− | - Celková úroveň poznávacích schopností | + | - Numerická inteligence. |
− | - Paměť | + | |
− | - Znalosti (verbálně, numericky a figurálně kódované) | + | - Figurální inteligence. |
− | - Krystalizovaná inteligence | + | |
− | - Fluidní inteligence (Seitl, 2016; Svoboda, 2010; Amthauer et al., 2005) | + | - Celková úroveň poznávacích schopností. |
+ | |||
+ | - Paměť. | ||
+ | |||
+ | - Znalosti (verbálně, numericky a figurálně kódované). | ||
+ | |||
+ | - Krystalizovaná inteligence. | ||
+ | |||
+ | - Fluidní inteligence (Seitl, 2016; Svoboda, 2010; Amthauer et al., 2005). | ||
+ | |||
|- | |- | ||
| colspan="3" | <hr> | | colspan="3" | <hr> | ||
Řádek 58: | Řádek 67: | ||
| || X || Struktura inteligence | | || X || Struktura inteligence | ||
|- | |- | ||
− | | || X || Specifické kognitivní funkce | + | | || X || Specifické kognitivní funkce: paměť |
|- | |- | ||
− | | || O || Osobnost | + | | || O || Osobnost – rys |
|- | |- | ||
− | | || O || Osobnost | + | | || O || Osobnost – typ |
|- | |- | ||
− | | || O || Osobnost | + | | || O || Osobnost – stav |
|- | |- | ||
− | | || O || Osobnost | + | | || O || Osobnost – dynamika |
|- | |- | ||
| || O || Hodnoty a motivace | | || O || Hodnoty a motivace | ||
Řádek 85: | Řádek 94: | ||
|- | |- | ||
| style="text-align: left; vertical-align: top;" | Popis metody: || colspan="2" | | | style="text-align: left; vertical-align: top;" | Popis metody: || colspan="2" | | ||
− | I-S-T 2000 R operacionalizuje CHC | + | I-S-T 2000 R operacionalizuje CHC teorii inteligence. Určen je subjektům starším 13 let. Má paralelní formy A a B (tyto formy lze využívat při vstupním a periodickém posuzování). I-S-T 2000 R obsahuje celkem 180 úloh a 9 škál (subtestů) pro inteligenci: 1. doplňování vět (IN) – zkoumá úsudek, zdravý rozum, smysl pro skutečnost, samostatnost v myšlení u mladistvých; 2. analogie (AN) – zjišťuje kombinační schopnost a flexibilitu v myšlení, chápání vztahů aj.; 3. zobecňování (GE) – vyjadřuje schopnost abstrakce, tvoření pojmů, vyjadřovací schopnosti, u mladistvých rozumovou vzdělavatelnost; 4. početní úlohy (AL) – neverbální operace v oblasti reálných čísel; 5. číselné řady (NU) – zkoumají induktivní myšlení spojené s čísly a teoretické početní myšlení; 6. početní znaménka (PZ); 7. výběr obrazců (PL) – zaměřen na představivost a její bohatost, dále názorově celostní myšlení a konstruktivní momenty v myšlení; 8. úlohy s kostkami (SP) – zaměřeno na prostorovou představivost; 9. úlohy s maticemi. Dále test obsahuje dvě paměťové škály (23 úloh) a jednu znalostní škálu (84 úloh). |
|- | |- | ||
| colspan="3" | <hr> || || | | colspan="3" | <hr> || || | ||
|- | |- | ||
− | | Forma administrace: || X || Tužka - papír | + | | Forma administrace: || X || Tužka-papír |
|- | |- | ||
| || O || Manuální manipulace | | || O || Manuální manipulace | ||
|- | |- | ||
− | | || O || Na lokální stanici | + | | || O || Na lokální PC stanici |
|- | |- | ||
| || X || On-line | | || X || On-line | ||
Řádek 103: | Řádek 112: | ||
| || X || Skupinová | | || X || Skupinová | ||
|- | |- | ||
− | | Délka administrace: || colspan="2" | Administrace: Administraci lze sestavit modulárně dle diagnostické zakázky, přičemž administrovat lze i jeden subtest. Délka administrace se tedy odvíjí od zvolených škál. Plná administrace včetně | + | | Délka administrace: || colspan="2" | Administrace: Administraci lze sestavit modulárně dle diagnostické zakázky, přičemž administrovat lze i jeden subtest. Délka administrace se tedy odvíjí od zvolených škál. Plná administrace včetně paměťových úloh zabere 2 hodiny a 40 minut. |
|- | |- | ||
− | | || colspan="2" | Vyhodnocení: V případě | + | | || colspan="2" | Vyhodnocení: V případě on-line verze (systém HTS5) automaticky, bezprostředně po administraci; u verze tužka-papír cca 15–30 minut s manuálem. |
|- | |- | ||
− | | || colspan="2" | Interpretace: V případě | + | | || colspan="2" | Interpretace: V případě on-line verze (systém HTS5) automaticky, bezprostředně po administraci; u verze tužka-papír záleží na zkušenostech uživatele. |
|- | |- | ||
− | | || colspan="2" | Příprava | + | | || colspan="2" | Příprava výstupní zprávy / zpětné vazby: V případě on-line verze (systém HTS5) automaticky, bezprostředně po administraci; u verze tužka-papír záleží na zkušenostech uživatele. |
|- | |- | ||
| colspan="3" | <hr> || || | | colspan="3" | <hr> || || | ||
|- | |- | ||
| style="text-align: left; vertical-align: top;" | Normy: || colspan="2" | | | style="text-align: left; vertical-align: top;" | Normy: || colspan="2" | | ||
− | V současné době jsou k dispozici zcela nové české normy (N = 2988), které jsou | + | V současné době jsou k dispozici zcela nové české normy (N = 2988), které jsou vytvořeny na několika reprezentativních souborech pro různé skupiny, a to podle věku (do 65 let), rodu i vzdělání (gymnazisté / ostatní školy a učiliště / pro celou populaci). Normy poskytované pro paměť jsou pouze orientační, jelikož byly tvořeny na základě jediného souboru dat. Tento fakt je třeba brát v potaz při interpretaci výsledků (Seitl, 2016; Svoboda, 2010; Amthauer et al., 2005). |
− | |||
− | výsledků (Seitl, 2016; Svoboda, 2010; Amthauer et al., 2005). | ||
|- | |- | ||
| style="text-align: left; vertical-align: top;"| Doporučené standardní skóry: || colspan="2" | | | style="text-align: left; vertical-align: top;"| Doporučené standardní skóry: || colspan="2" | | ||
Řádek 180: | Řádek 187: | ||
|- | |- | ||
| style="text-align: left; vertical-align: top;" | Forma dodání metody:|| colspan="2" | | | style="text-align: left; vertical-align: top;" | Forma dodání metody:|| colspan="2" | | ||
− | Fyzický materiál | + | Fyzický materiál – kompletní testová sada či jednotlivé komponenty (příručka s psychometrickými parametry, základní modul A i B, základní modul – paměť A i B, rozšiřující modul A i B, záznamové listy A i B, záznamový list – paměť, protokol, šablony A i B, profil výsledků); on-line testování jednorázové nebo v rámci systému HTS5 dle počtu zakoupených administrací. |
|- | |- | ||
| style="text-align: left; vertical-align: top;" rowspan="4" | Náklady na metodu: || O || Jednorázové při nákupu metody | | style="text-align: left; vertical-align: top;" rowspan="4" | Náklady na metodu: || O || Jednorázové při nákupu metody | ||
Řádek 193: | Řádek 200: | ||
|- | |- | ||
| style="text-align: left; vertical-align: top;" | Validita:|| colspan="2" | | | style="text-align: left; vertical-align: top;" | Validita:|| colspan="2" | | ||
− | Německá verze I-S-T byla porovnávána s některými dalšími výkonovými testy schopností. Poměrně nízká korelace byla nalezena mezi škálami I-S-T a aspektem rychlosti v testu pozornosti d2. Poněkud vyšší korelace byla získána mezi škálami I-S-T a výsledky v testech znalostí HAWIE-R (Hamburg-Wechsler-Inteligenztest für Erwachsene). Mezi testem I-S-T a Ravenovými maticemi se korelace pohybovala u verbálních schopností 0,54, figurálních schopností 0,50 | + | Německá verze I-S-T byla porovnávána s některými dalšími výkonovými testy schopností. Poměrně nízká korelace byla nalezena mezi škálami I-S-T a aspektem rychlosti v testu pozornosti d2. Poněkud vyšší korelace byla získána mezi škálami I-S-T a výsledky v testech znalostí HAWIE-R (Hamburg-Wechsler-Inteligenztest für Erwachsene). Mezi testem I-S-T a Ravenovými maticemi se korelace pohybovala u verbálních schopností na hodnotě 0,54, u figurálních schopností na hodnotě 0,50 a v případě usuzování na hodnotě 0,69. Při korelaci se školními známkami byly zaznamenány nejvyšší korelace mezi známkami v matematicko-přírodovědných předmětech a škálami numerických schopností a usuzování. |
− | V rozšiřujícím modulu byla konstruktová validita fluidní i krystalické inteligence potvrzena explorativní i konfirmační faktorovou analýzou i tzv. mnohonásobným škálováním při N = 661. Pro ověřování kriteriální validity byl I-S-T korelován se starším testem I-S-T 2000 pro N = 240 | + | V rozšiřujícím modulu byla konstruktová validita fluidní i krystalické inteligence potvrzena explorativní i konfirmační faktorovou analýzou i tzv. mnohonásobným škálováním při N = 661. Pro ověřování kriteriální validity byl I-S-T korelován se starším testem I-S-T 2000 pro N = 240; pro „usuzování bez podílu znalostí“ je korelace na hodnotě 0,98 a pro „znalosti bez podílu usuzování“ nabývá hodnoty 0,92. Německá verze testu I-S-T 2000 R byla porovnávána s jinými vhodnými testovými metodami. Při N = 173 pro faktor krystalizované inteligence dosahovaly nejvyšší korelace I-S-T 2000 R s HAWIE-R (0,68). Faktor fluidní inteligence je nejvyšší s maticemi CFT 20, konrétně 0,58. Při korelaci se školními známkami koreloval faktor krystalizované inteligence se známkami z dějepisu, fyziky a zeměpisu poměrně shodně od -0,34 do -0,38, faktor fluidní inteligence naopak nejvíce koreloval se známkami z matematiky na hodnotě -0,43. |
|- | |- | ||
| || || | | || || | ||
|- | |- | ||
| style="text-align: left; vertical-align: top;" | Reliabilita:|| colspan="2" | | | style="text-align: left; vertical-align: top;" | Reliabilita:|| colspan="2" | | ||
− | Základní modul: odhady reliability pro obsahové škály a celkovou hodnotu usuzování s podílem znalostí: 1. verbální inteligence ( | + | Základní modul: odhady reliability pro obsahové škály a celkovou hodnotu usuzování s podílem znalostí: 1. verbální inteligence (Cronbachova alfa = 0,88), 2. numerická inteligence (Cronbachova alfa = 0,95), 3. figurální inteligence (Cronbachova alfa = 0,87), 4. usuzování (Cronbachova alfa = 0,96), 5. paměť (Cronbachova alfa = 0,93). Odhad reliability pro jednotlivé skupiny úloh se pohybuje na hodnotách Cronbachovy alfy 0,69–0,95 pro celý soubor. V jednotlivých skupinách úloh má nejnižší odhad reliability skupina „doplňování vět“ (Cronbachova alfa = 0,69). |
− | Rozšiřující modul: U rozšiřujícího modulu je odhad reliability celkem na hodnotě | + | |
− | Split-half r = 0,97. Test - retest r = 0,947 po 3 až 6 dnech | + | Rozšiřující modul: U rozšiřujícího modulu je odhad reliability celkem na hodnotě Cronbach alfa = 0,93, při N = 661. |
+ | |||
+ | Split-half: r = 0,97. Test-retest: r = 0,947 po 3 až 6 dnech; po 3 letech r = 0,871. | ||
|- | |- | ||
| || || | | || || | ||
|- | |- | ||
| style="text-align: left; vertical-align: top;" | Zvláštní požadavky pro použití metody:|| colspan="2" | | | style="text-align: left; vertical-align: top;" | Zvláštní požadavky pro použití metody:|| colspan="2" | | ||
− | Při administraci a vyhodnocování | + | Při administraci a vyhodnocování on-line je nutná licence k některé z variant HTS5. |
|- | |- | ||
| colspan="3" | <hr> | | colspan="3" | <hr> | ||
|- | |- | ||
| style="text-align: left; vertical-align: top;" | Zdroje: || colspan="2" | | | style="text-align: left; vertical-align: top;" | Zdroje: || colspan="2" | | ||
− | # Liepmann, D., Beauducel, A., Brocke, B., | + | # Liepmann, D., Beauducel, A., Brocke, B., & Amthauer, R. (2005). ''IST 2000 R.'' Hogrefe. |
− | + | # Plháková, A. (2005). ''I-S-T 2000 R: Test struktury inteligence.'' Hogrefe – Testcentrum. | |
− | # Plháková, A. (2005). I-S-T 2000 R: Test struktury inteligence. Hogrefe | + | # Seitl, M. (2016). ''Testové psychodiagnostické metody pro výběr zaměstnanců.'' Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. |
− | # Svoboda, M., Humpolíček P.,Šnorek, V. ( | + | # Svoboda, M., Humpolíček P., & Šnorek, V. (Eds.) (2013). ''Psychodiagnostika dospělých.'' Praha: Portál. |
|} | |} | ||
[[Kategorie:Metody]][[Kategorie:Testy schopností]] | [[Kategorie:Metody]][[Kategorie:Testy schopností]] |
Aktuální verze z 23. 6. 2022, 10:58
Název metody (lokální): | Test struktury inteligence |
Zkratka metody (lokální): | I-S-T 2000 R |
Autoři adaptace lokalizace: | Alena Plháková |
Lokální vydavatel/distributor metody: | Hogrefe – Testcentrum |
Rok vydání aktuální verze metody: | 2015 |
Původní název metody (jde-li o lokalizaci): | Amthauerův test struktury inteligence |
Původní zkratka metody (jde-li o lokalizaci): | I-S-T 2000 R |
Autoři původní metody: | Rudolf Amthauer, Burkhard Brocke, Detlev Liepmann, André Beauducel |
Rok vydání původní metody: | 2001 |
Oborová klasifikace: | X | Psychologie práce | ||
O | Psychologie organizace | |||
X | Dopravní psychologie | |||
X | Forenzní psychologie | |||
X | Poradenství pro volbu povolání | |||
O | Poradenství pro profesní vzdělávání | |||
O | Koučink a osobnostní rozvoj | |||
Zaměření metody: | Výkonový test, jenž je zaměřen na strukturu inteligence a další vlastnosti osobnosti, které s ní souvisejí, jako jsou paměť a znalosti.
Inteligence je v rámci této metody posuzována nejen jako celková schopnost, ale také modulárně, dle jednotlivých typů inteligence. Test je určen pro měření těchto poznávacích schopností: - Verbální inteligence. - Numerická inteligence. - Figurální inteligence. - Celková úroveň poznávacích schopností. - Paměť. - Znalosti (verbálně, numericky a figurálně kódované). - Krystalizovaná inteligence. - Fluidní inteligence (Seitl, 2016; Svoboda, 2010; Amthauer et al., 2005). | |||
Psychologická doména: | X | GMA | ||
X | Struktura inteligence | |||
X | Specifické kognitivní funkce: paměť | |||
O | Osobnost – rys | |||
O | Osobnost – typ | |||
O | Osobnost – stav | |||
O | Osobnost – dynamika | |||
O | Hodnoty a motivace | |||
O | Zájmy | |||
O | Situační modely chování | |||
O | Postoje | |||
O | Skupinové procesy | |||
O | Agregované skupinové jevy | |||
O | Manuální zručnost | |||
Popis metody: |
I-S-T 2000 R operacionalizuje CHC teorii inteligence. Určen je subjektům starším 13 let. Má paralelní formy A a B (tyto formy lze využívat při vstupním a periodickém posuzování). I-S-T 2000 R obsahuje celkem 180 úloh a 9 škál (subtestů) pro inteligenci: 1. doplňování vět (IN) – zkoumá úsudek, zdravý rozum, smysl pro skutečnost, samostatnost v myšlení u mladistvých; 2. analogie (AN) – zjišťuje kombinační schopnost a flexibilitu v myšlení, chápání vztahů aj.; 3. zobecňování (GE) – vyjadřuje schopnost abstrakce, tvoření pojmů, vyjadřovací schopnosti, u mladistvých rozumovou vzdělavatelnost; 4. početní úlohy (AL) – neverbální operace v oblasti reálných čísel; 5. číselné řady (NU) – zkoumají induktivní myšlení spojené s čísly a teoretické početní myšlení; 6. početní znaménka (PZ); 7. výběr obrazců (PL) – zaměřen na představivost a její bohatost, dále názorově celostní myšlení a konstruktivní momenty v myšlení; 8. úlohy s kostkami (SP) – zaměřeno na prostorovou představivost; 9. úlohy s maticemi. Dále test obsahuje dvě paměťové škály (23 úloh) a jednu znalostní škálu (84 úloh). | |||
Forma administrace: | X | Tužka-papír | ||
O | Manuální manipulace | |||
O | Na lokální PC stanici | |||
X | On-line | |||
Způsob administrace: | X | Individuální | ||
X | Skupinová | |||
Délka administrace: | Administrace: Administraci lze sestavit modulárně dle diagnostické zakázky, přičemž administrovat lze i jeden subtest. Délka administrace se tedy odvíjí od zvolených škál. Plná administrace včetně paměťových úloh zabere 2 hodiny a 40 minut. | |||
Vyhodnocení: V případě on-line verze (systém HTS5) automaticky, bezprostředně po administraci; u verze tužka-papír cca 15–30 minut s manuálem. | ||||
Interpretace: V případě on-line verze (systém HTS5) automaticky, bezprostředně po administraci; u verze tužka-papír záleží na zkušenostech uživatele. | ||||
Příprava výstupní zprávy / zpětné vazby: V případě on-line verze (systém HTS5) automaticky, bezprostředně po administraci; u verze tužka-papír záleží na zkušenostech uživatele. | ||||
Normy: |
V současné době jsou k dispozici zcela nové české normy (N = 2988), které jsou vytvořeny na několika reprezentativních souborech pro různé skupiny, a to podle věku (do 65 let), rodu i vzdělání (gymnazisté / ostatní školy a učiliště / pro celou populaci). Normy poskytované pro paměť jsou pouze orientační, jelikož byly tvořeny na základě jediného souboru dat. Tento fakt je třeba brát v potaz při interpretaci výsledků (Seitl, 2016; Svoboda, 2010; Amthauer et al., 2005). | |||
Doporučené standardní skóry: |
Percentily, IQ. | |||
Kvalifikační požadavky na použití metody (A, B, C dle www.testcentrum.cz): | O | Kdokoliv | ||
O | Kdokoliv po zaškolení, odkaz na kurz: ...... | |||
O | A | |||
X | B | |||
O | C | |||
Forma výstupní zprávy: | O | Metoda bez výstupní zprávy a bez struktury |
O | Uživatel připravuje dle definované struktury | |
O | Výstupní zpráva s možností editace uživatelem | |
X | Výstupní zpráva bez možnosti editace uživatelem | |
Výstupní zpráva je k dispozici spolu s metodou: | X | Ano |
O | Ne | |
Formát výstupní zprávy: | O | Text |
O | Grafika | |
X | Text a grafika | |
Rozsah výstupní zprávy: | O | Velmi stručný |
X | Základní textové interpretace | |
O | Podrobné textové interpretace | |
Příjemce zprávy: | X | Pouze uživatel metody či jiný kvalifikovaný specialista |
X | Klient | |
O | Třetí strana bez kvalifikace | |
O | Všechny zainteresované strany | |
Forma dodání metody: |
Fyzický materiál – kompletní testová sada či jednotlivé komponenty (příručka s psychometrickými parametry, základní modul A i B, základní modul – paměť A i B, rozšiřující modul A i B, záznamové listy A i B, záznamový list – paměť, protokol, šablony A i B, profil výsledků); on-line testování jednorázové nebo v rámci systému HTS5 dle počtu zakoupených administrací. | |
Náklady na metodu: | O | Jednorázové při nákupu metody |
X | Opakované při nákupu fyzického materiálu | |
X | Opakované při nákupu on-line administrací včetně vyhodnocení | |
O | Opakované při nákupu on-line vyhodnocení | |
Validita: |
Německá verze I-S-T byla porovnávána s některými dalšími výkonovými testy schopností. Poměrně nízká korelace byla nalezena mezi škálami I-S-T a aspektem rychlosti v testu pozornosti d2. Poněkud vyšší korelace byla získána mezi škálami I-S-T a výsledky v testech znalostí HAWIE-R (Hamburg-Wechsler-Inteligenztest für Erwachsene). Mezi testem I-S-T a Ravenovými maticemi se korelace pohybovala u verbálních schopností na hodnotě 0,54, u figurálních schopností na hodnotě 0,50 a v případě usuzování na hodnotě 0,69. Při korelaci se školními známkami byly zaznamenány nejvyšší korelace mezi známkami v matematicko-přírodovědných předmětech a škálami numerických schopností a usuzování. V rozšiřujícím modulu byla konstruktová validita fluidní i krystalické inteligence potvrzena explorativní i konfirmační faktorovou analýzou i tzv. mnohonásobným škálováním při N = 661. Pro ověřování kriteriální validity byl I-S-T korelován se starším testem I-S-T 2000 pro N = 240; pro „usuzování bez podílu znalostí“ je korelace na hodnotě 0,98 a pro „znalosti bez podílu usuzování“ nabývá hodnoty 0,92. Německá verze testu I-S-T 2000 R byla porovnávána s jinými vhodnými testovými metodami. Při N = 173 pro faktor krystalizované inteligence dosahovaly nejvyšší korelace I-S-T 2000 R s HAWIE-R (0,68). Faktor fluidní inteligence je nejvyšší s maticemi CFT 20, konrétně 0,58. Při korelaci se školními známkami koreloval faktor krystalizované inteligence se známkami z dějepisu, fyziky a zeměpisu poměrně shodně od -0,34 do -0,38, faktor fluidní inteligence naopak nejvíce koreloval se známkami z matematiky na hodnotě -0,43. | |
Reliabilita: |
Základní modul: odhady reliability pro obsahové škály a celkovou hodnotu usuzování s podílem znalostí: 1. verbální inteligence (Cronbachova alfa = 0,88), 2. numerická inteligence (Cronbachova alfa = 0,95), 3. figurální inteligence (Cronbachova alfa = 0,87), 4. usuzování (Cronbachova alfa = 0,96), 5. paměť (Cronbachova alfa = 0,93). Odhad reliability pro jednotlivé skupiny úloh se pohybuje na hodnotách Cronbachovy alfy 0,69–0,95 pro celý soubor. V jednotlivých skupinách úloh má nejnižší odhad reliability skupina „doplňování vět“ (Cronbachova alfa = 0,69). Rozšiřující modul: U rozšiřujícího modulu je odhad reliability celkem na hodnotě Cronbach alfa = 0,93, při N = 661. Split-half: r = 0,97. Test-retest: r = 0,947 po 3 až 6 dnech; po 3 letech r = 0,871. | |
Zvláštní požadavky pro použití metody: |
Při administraci a vyhodnocování on-line je nutná licence k některé z variant HTS5. | |
Zdroje: |
|