Týmové role: Porovnání verzí
(Založena nová stránka s textem „ {{DISPLAYTITLE: Týmové role}} {| |+ style="text-align: left;" | '''Základní informace''' |- | Název metody (lokální):|| Týmové role |- | Zkra…“) |
|||
(Nejsou zobrazeny 2 mezilehlé verze od 2 dalších uživatelů.) | |||
Řádek 6: | Řádek 6: | ||
| Název metody (lokální):|| Týmové role | | Název metody (lokální):|| Týmové role | ||
|- | |- | ||
− | | Zkratka metody (lokální): || | + | | Zkratka metody (lokální): || – |
|- | |- | ||
− | | Autoři adaptace lokalizace: || TCC online s.r.o. | + | | Autoři adaptace lokalizace: || TCC online, s. r. o. |
|- | |- | ||
− | | Lokální vydavatel/ distributor metody: || TCC online s.r.o. | + | | Lokální vydavatel/distributor metody: || TCC online, s. r. o. |
|- | |- | ||
| Rok vydání aktuální verze metody: || 2020 | | Rok vydání aktuální verze metody: || 2020 | ||
Řádek 16: | Řádek 16: | ||
| Původní název metody (<small>jde-li o lokalizaci</small>): || Týmové role | | Původní název metody (<small>jde-li o lokalizaci</small>): || Týmové role | ||
|- | |- | ||
− | | Původní zkratka metody (<small>jde-li o lokalizaci</small>): || | + | | Původní zkratka metody (<small>jde-li o lokalizaci</small>): || – |
|- | |- | ||
− | | | + | | Autoři původní metody: || TCC online, s. r. o. |
|- | |- | ||
| Rok vydání původní metody: || 2020 | | Rok vydání původní metody: || 2020 | ||
Řádek 41: | Řádek 41: | ||
| || || | | || || | ||
|- | |- | ||
− | | style="text-align: left; vertical-align: top;" | Zaměření metody: || colspan="2" | Metoda se zaměřuje na zmapování dominantních týmových rolí zaměstnanců, a to jak v konkrétním týmu, tak individuálně. Autoři vychází z předpokladu, že člověk při práci zaujímá souběžně různé role a pracuje s jejich kombinací. Ke zlepšení týmové spolupráce vede sjednocení týmové role s osobnostními charakteristikami jedince | + | | style="text-align: left; vertical-align: top;" | Zaměření metody: || colspan="2" | Metoda se zaměřuje na zmapování dominantních týmových rolí zaměstnanců, a to jak v konkrétním týmu, tak individuálně. Autoři vychází z předpokladu, že člověk při práci zaujímá souběžně různé role a pracuje s jejich kombinací. Ke zlepšení týmové spolupráce vede sjednocení týmové role s osobnostními charakteristikami jedince a právě v tomto může metoda práci usnadnit. |
|- | |- | ||
| colspan="3" | <hr> | | colspan="3" | <hr> | ||
Řádek 51: | Řádek 51: | ||
| || O || Specifické kognitivní funkce, uveďte jaká: ..... | | || O || Specifické kognitivní funkce, uveďte jaká: ..... | ||
|- | |- | ||
− | | || O || Osobnost | + | | || O || Osobnost – rys |
|- | |- | ||
− | | || X || Osobnost | + | | || X || Osobnost – typ |
|- | |- | ||
− | | || O || Osobnost | + | | || O || Osobnost – stav |
|- | |- | ||
− | | || O || Osobnost | + | | || O || Osobnost – dynamika |
|- | |- | ||
| || O || Hodnoty a motivace | | || O || Hodnoty a motivace | ||
Řádek 76: | Řádek 76: | ||
|- | |- | ||
| style="text-align: left; vertical-align: top;" | Popis metody: || colspan="2" | | | style="text-align: left; vertical-align: top;" | Popis metody: || colspan="2" | | ||
− | Autoři | + | Autoři při tvorbě škál vycházeli z dotazníku Multifaktorový osobnostní profil, na rozdíl od něj však jejich dotazník neoperuje s oblastí nastavení. Výsledné škály jsou popsány konkrétními týmovými rolemi (vyhledavač, vyhodnocovač, prognostik, inovátor, realizátor, dotahovač, motivátor, týmový hráč, koordinátor, rozhodčí). Dotazník sestává z 96 položek tvořených tvrzeními, která jsou hodnocena na Likertově škále (konkrétně: ''Neplatí pro mne, Spíše pro mne neplatí, Spíše pro mne platí, Téměř vždy takto reaguji''). |
|- | |- | ||
| colspan="3" | <hr> || || | | colspan="3" | <hr> || || | ||
|- | |- | ||
− | | Forma administrace: || O || Tužka - papír | + | | Forma administrace: || O || Tužka-papír |
|- | |- | ||
| || O || Manuální manipulace | | || O || Manuální manipulace | ||
|- | |- | ||
− | | || X || Na lokální stanici | + | | || X || Na lokální PC stanici |
|- | |- | ||
| || X || On-line | | || X || On-line | ||
Řádek 94: | Řádek 94: | ||
| || X || Skupinová | | || X || Skupinová | ||
|- | |- | ||
− | | Délka administrace: || colspan="2" | Administrace: | + | | Délka administrace: || colspan="2" | Administrace: 10–15 minut. |
|- | |- | ||
− | | || colspan="2" | Vyhodnocení: Vyhodnocení je dostupné ihned po administraci automaticky. | + | | || colspan="2" | Vyhodnocení: Vyhodnocení je dostupné ihned po administraci, automaticky. |
|- | |- | ||
− | | || colspan="2" | Interpretace: Interpretace je dostupná ihned po administraci automaticky. | + | | || colspan="2" | Interpretace: Interpretace je dostupná ihned po administraci, automaticky. |
|- | |- | ||
− | | || colspan="2" | Příprava | + | | || colspan="2" | Příprava výstupní zprávy / zpětné vazby: Zpráva je dostupná ihned po administraci, automaticky. |
|- | |- | ||
| colspan="3" | <hr> || || | | colspan="3" | <hr> || || | ||
|- | |- | ||
| style="text-align: left; vertical-align: top;" | Normy: || colspan="2" | | | style="text-align: left; vertical-align: top;" | Normy: || colspan="2" | | ||
− | Normy se zakládají na datech standardizačního souboru, který tvořilo 588 dospělých osob z čehož 42 % respondentů tvořily ženy a 49 % muži. Respondenti byli na základě věku rozděleni do 4 kategorií. 20 % respondentů tvořili jedinci ve věku do 29 let, 40 % | + | Normy se zakládají na datech standardizačního souboru, který tvořilo 588 dospělých osob, z čehož 42 % respondentů tvořily ženy a 49 % muži. Respondenti byli na základě věku rozděleni do 4 kategorií. 20 % respondentů tvořili jedinci ve věku do 29 let, 40 % jedinci ve věku 30–44 let a 23 % lidé nad 45 let. 9 % lidí nevyplnilo údaj o věku ani pohlaví. |
|- | |- | ||
| style="text-align: left; vertical-align: top;"| Doporučené standardní skóry: || colspan="2" | | | style="text-align: left; vertical-align: top;"| Doporučené standardní skóry: || colspan="2" | | ||
Řádek 169: | Řádek 169: | ||
|- | |- | ||
| style="text-align: left; vertical-align: top;" | Forma dodání metody:|| colspan="2" | | | style="text-align: left; vertical-align: top;" | Forma dodání metody:|| colspan="2" | | ||
− | Test se administruje | + | Test se administruje on-line, je dostupný na vyžádání, po založení profilu, na stránkách www.tcconline.cz. Uživatelský manuál je k metodě volně dostupný, i bez zakoupení samotného testu. |
|- | |- | ||
| style="text-align: left; vertical-align: top;" rowspan="4" | Náklady na metodu: || O || Jednorázové při nákupu metody | | style="text-align: left; vertical-align: top;" rowspan="4" | Náklady na metodu: || O || Jednorázové při nákupu metody | ||
Řádek 187: | Řádek 187: | ||
|- | |- | ||
| style="text-align: left; vertical-align: top;" | Reliabilita:|| colspan="2" | | | style="text-align: left; vertical-align: top;" | Reliabilita:|| colspan="2" | | ||
− | V manuálu je uvedena Cronbachova alfa specificky pro jednotlivé týmové role | + | V manuálu je uvedena Cronbachova alfa specificky pro jednotlivé týmové role: prognostik (0,66), inovátor (0,72), vyhodnocovač (0,72), realizátor (0,56), motivátor (0,71), dotahovač (0,80), rozhodčí (0,58), koordinátor (0,75), týmový hráč (0,69), vyhledavač (0,83). |
|- | |- | ||
| || || | | || || | ||
Řádek 197: | Řádek 197: | ||
|- | |- | ||
| style="text-align: left; vertical-align: top;" | Zdroje: || colspan="2" | | | style="text-align: left; vertical-align: top;" | Zdroje: || colspan="2" | | ||
− | # TCC online | + | # ''Týmové role.'' (2020). TCC online. |
|} | |} | ||
− | [[Kategorie:Metody]] | + | [[Kategorie:Metody]][[Kategorie:Osobnostní dotazníky - screening]] |
Aktuální verze z 23. 6. 2022, 10:59
Název metody (lokální): | Týmové role |
Zkratka metody (lokální): | – |
Autoři adaptace lokalizace: | TCC online, s. r. o. |
Lokální vydavatel/distributor metody: | TCC online, s. r. o. |
Rok vydání aktuální verze metody: | 2020 |
Původní název metody (jde-li o lokalizaci): | Týmové role |
Původní zkratka metody (jde-li o lokalizaci): | – |
Autoři původní metody: | TCC online, s. r. o. |
Rok vydání původní metody: | 2020 |
Oborová klasifikace: | X | Psychologie práce | ||
X | Psychologie organizace | |||
O | Dopravní psychologie | |||
O | Forenzní psychologie | |||
X | Poradenství pro volbu povolání | |||
O | Poradenství pro profesní vzdělávání | |||
X | Koučink a osobnostní rozvoj | |||
Zaměření metody: | Metoda se zaměřuje na zmapování dominantních týmových rolí zaměstnanců, a to jak v konkrétním týmu, tak individuálně. Autoři vychází z předpokladu, že člověk při práci zaujímá souběžně různé role a pracuje s jejich kombinací. Ke zlepšení týmové spolupráce vede sjednocení týmové role s osobnostními charakteristikami jedince a právě v tomto může metoda práci usnadnit. | |||
Psychologická doména: | O | GMA | ||
O | Struktura inteligence | |||
O | Specifické kognitivní funkce, uveďte jaká: ..... | |||
O | Osobnost – rys | |||
X | Osobnost – typ | |||
O | Osobnost – stav | |||
O | Osobnost – dynamika | |||
O | Hodnoty a motivace | |||
O | Zájmy | |||
O | Situační modely chování | |||
O | Postoje | |||
O | Skupinové procesy | |||
O | Agregované skupinové jevy | |||
O | Manuální zručnost | |||
Popis metody: |
Autoři při tvorbě škál vycházeli z dotazníku Multifaktorový osobnostní profil, na rozdíl od něj však jejich dotazník neoperuje s oblastí nastavení. Výsledné škály jsou popsány konkrétními týmovými rolemi (vyhledavač, vyhodnocovač, prognostik, inovátor, realizátor, dotahovač, motivátor, týmový hráč, koordinátor, rozhodčí). Dotazník sestává z 96 položek tvořených tvrzeními, která jsou hodnocena na Likertově škále (konkrétně: Neplatí pro mne, Spíše pro mne neplatí, Spíše pro mne platí, Téměř vždy takto reaguji). | |||
Forma administrace: | O | Tužka-papír | ||
O | Manuální manipulace | |||
X | Na lokální PC stanici | |||
X | On-line | |||
Způsob administrace: | X | Individuální | ||
X | Skupinová | |||
Délka administrace: | Administrace: 10–15 minut. | |||
Vyhodnocení: Vyhodnocení je dostupné ihned po administraci, automaticky. | ||||
Interpretace: Interpretace je dostupná ihned po administraci, automaticky. | ||||
Příprava výstupní zprávy / zpětné vazby: Zpráva je dostupná ihned po administraci, automaticky. | ||||
Normy: |
Normy se zakládají na datech standardizačního souboru, který tvořilo 588 dospělých osob, z čehož 42 % respondentů tvořily ženy a 49 % muži. Respondenti byli na základě věku rozděleni do 4 kategorií. 20 % respondentů tvořili jedinci ve věku do 29 let, 40 % jedinci ve věku 30–44 let a 23 % lidé nad 45 let. 9 % lidí nevyplnilo údaj o věku ani pohlaví. | |||
Doporučené standardní skóry: |
Percentily. | |||
Kvalifikační požadavky na použití metody (A, B, C dle www.testcentrum.cz): | X | Kdokoliv | ||
O | Kdokoliv po zaškolení, odkaz na kurz: ...... | |||
O | A | |||
O | B | |||
O | C | |||
Forma výstupní zprávy: | O | Metoda bez výstupní zprávy a bez struktury |
O | Uživatel připravuje dle definované struktury | |
O | Výstupní zpráva s možností editace uživatelem | |
X | Výstupní zpráva bez možnosti editace uživatelem | |
Výstupní zpráva je k dispozici spolu s metodou: | X | Ano |
O | Ne | |
Formát výstupní zprávy: | O | Text |
O | Grafika | |
X | Text a grafika | |
Rozsah výstupní zprávy: | O | Velmi stručný |
O | Základní textové interpretace | |
X | Podrobné textové interpretace | |
Příjemce zprávy: | O | Pouze uživatel metody či jiný kvalifikovaný specialista |
O | Klient | |
O | Třetí strana bez kvalifikace | |
X | Všechny zainteresované strany | |
Forma dodání metody: |
Test se administruje on-line, je dostupný na vyžádání, po založení profilu, na stránkách www.tcconline.cz. Uživatelský manuál je k metodě volně dostupný, i bez zakoupení samotného testu. | |
Náklady na metodu: | O | Jednorázové při nákupu metody |
O | Opakované při nákupu fyzického materiálu | |
X | Opakované při nákupu on-line administrací včetně vyhodnocení | |
O | Opakované při nákupu on-line vyhodnocení | |
Validita: |
Informace nejsou dostupné. | |
Reliabilita: |
V manuálu je uvedena Cronbachova alfa specificky pro jednotlivé týmové role: prognostik (0,66), inovátor (0,72), vyhodnocovač (0,72), realizátor (0,56), motivátor (0,71), dotahovač (0,80), rozhodčí (0,58), koordinátor (0,75), týmový hráč (0,69), vyhledavač (0,83). | |
Zvláštní požadavky pro použití metody: |
Nejsou. | |
Zdroje: |
|